Unilever i Makro zachęcają do oszczędzania wody i pieniędzy

Udostępnij artykuł
W ramach inicjatywy realizowanej we współpracy z Makro, Unilever wprowadził niższe ceny na swoje innowacyjne produkty (takie jak Dove, Surf, Sunlight i Domestos), które redukują ilość wody zużywanej przy ich stosowaniu. Porady skierowane do przedsiębiorców i klientów umieszczono w sklepach sieci Makro Cash & Carry.

Kampania Oszczędzajmy wodę dotarła do co najmniej kilkunastu tysięcy klientów, w 28 sklepach Makro oraz za pośrednictwem kanałów cyfrowych.

– Za pośrednictwem naszych produktów mamy kontakt z milionami sklepów i miliardami klientów. Dzięki temu, możemy swoimi działaniami, wywoływać zauważalne zmiany społeczne – powiedział Gerald Kuehr, Chief Customer Officer Unilever.

Unilever angażuje się w pomoc osobom, które na całym świecie doświadczają niedoborów wody. Jednym ze stosowanych przez firmę rozwiązań jest redukcja jej zużycia w łańcuchu dostaw. Dzięki poprawie wydajności wykorzystywania wody w fabrykach Unilever zmniejszył zużycie na tonę produkcji o 37 proc. od 2008 roku.

W oszczędzaniu wody firma pomaga też swoim klientom. Unilever rozwija innowacyjne produkty, które redukują ilość wody zużywanej przy ich stosowaniu. Wśród przykładów można wymienić:
•    Proszek piorący Sunlight 2-in-1 z technologią SmartFoam redukuje ilość wody zużywanej w trakcie płukania. Cząsteczki anti-foam usuwają ślady mydła dużo szybciej niż inne środki.
•    Odżywka do tkanin Comfort One Rinse zmniejsza ilość wody niezbędnej w procesie płukania z trzech wiader do jednego.
•    Mycie rąk poza domem może nastręczać różnych trudności, dlatego 2009 Unilever wprowadził w Indiach „Lifebuoy Hand Sanitizer”. Ten preparat neutralizuje 99.99 proc. bakterii na dłoniach bez potrzeby używania wody, a każda 50ml buteleczka pomaga zaoszczędzić aż 20 litrów tego życiodajnego płynu.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – WRZESIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.03.2018
Aktualizacja: 31.10.2018