W lipcu Polacy wybrali wypoczynek nad Bałtykiem

Udostępnij artykuł
Dobry sezon nad Bałtykiem. Jak wynika z danych zachodniopomorskich hotelarzy, średnie obłożenie w hotelach i apartamentach wakacyjnych w lipcu wyniosło ponad 90 proc. Ten sezon – w porównaniu z ubiegłym rokiem – przyciągnął więcej Polaków. Nadmorskie kurorty chętnie odwiedzali też obcokrajowcy, głównie z Niemiec i Skandynawii.

– Wakacyjna oferta nad polskim morzem nadal stanowi konkurencję dla zagranicznych kurortów. Czarne prognozy, że ten sezon będzie gorszy od zeszłorocznego nie sprawdziły się – mówi Kinga Łata, dyrektor operacyjna Zdrojowa Invest & Hotels, która posiada hotele na zachodnim Wybrzeżu.

ŚWIAT HOTELI
NAJBARDZIEJ PRAKTYCZNE, NOWOCZESNE I NIEZALEŻNE
CZASOPISMO HOTELARZY
> link do aktualnego numeru <

Z danych podawanych przez spółkę wynika, że w lipcu nadmorskie hotele były prawie pełne i trudno było o wolny pokój.

– Na dobre wyniki dla branży turystycznej wpływa nie tylko utrzymująca się dobra kondycja polskiej gospodarki, ale także korzystna ocena bezpieczeństwa w naszym regionie oraz wprowadzenie programu 500+ ocenia Kinga Łata.

Dużym zainteresowaniem cieszą się nie tylko hotele, ale i apartamenty. Dla części urlopowiczów to także dużo wygodniejsza forma pobytu, na przykład dla rodzin z dziećmi czy grupy przyjaciół, wspólnie spędzających wakacje – zauważa Krystyna Wróblewska z VacationClub.

Więcej Polaków nad morzem

Zdrojowa Invest & Hotels szacuje, że nadmorskie hotele i apartamenty wakacyjne w lipcu odwiedziło o 10 proc. więcej Polaków niż rok temu. Dopisali też goście z zagranicy – głównie z Niemiec oraz Skandynawii.

Rok temu nad morzem przeważali turyści zagraniczni. Dziś można powiedzieć, że liczba obcokrajowców i naszych rodaków spędzających w minionym miesiącu urlop nad polskim morzem była niemal taka sama – mówi Kinga Łata.

Lipcowe statystyki wykazują, że turyści z Polski coraz chętniej wybierają wyższy standard urlopowego wypoczynku. Świadczą o tym m.in. – jak zauważają hotelarze – większe niż w zeszłym roku zainteresowanie ofertami z wykupionym wyżywieniem: śniadaniami oraz obiadokolacjami.

Prognozy na sierpień

Jaki pod względem turystycznym będzie sierpień nad polskim Bałtykiem? Zazwyczaj sierpniowe oczekiwania hotelarzy są nieco niższe od lipcowych. W drugiej połowie miesiąca ruch maleje, a plaże zaczynają pustoszeć. W tym roku jednak dobra pogoda sprawia, że hotelarze oczekują, że sezon będzie trwał znacznie dłużej. Zdrojowa Invest & Hotels podaje, że w przypadku hoteli średnie obłożenie w nadmorskich popularnych kurortach wynosi obecnie około 80 proc. I raczej będzie jeszcze rosło.

–  Coraz więcej turystów decyduje się na wyjazdy spontaniczne, na ostatnią chwilę. Dotyczy to zarówno krótkich, kilkudniowych wyjazdów, jak i dłuższych pobytów, obejmujących cały urlop – podkreśla Krystyna Wróblewska z VacationClub.

Zdaniem przedstawicieli Zdrojowa Invest & Hotels sierpień nad Bałtykiem powinien być zatem nie mniej udany od zeszłorocznego. Zwłaszcza, że w porównaniu z zagraniczną ofertą, polskie morze jest konkurencyjne cenowo.

– Koszty pobytu w nadbałtyckich hotelach i apartamentach od paru sezonów kształtują się mniej więcej na podobnym poziomie. Wakacje nad polskim morzem kosztują nawet dwukrotnie mniej niż w analogicznym standardzie w zagranicznych kurortach. Dodatkowo, w drugiej połowie sierpnia, a także we wrześniu, można dodatkowo liczyć na obniżki cen noclegów – podkreśla Kinga Łata.

 © BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 07.08.2018
Aktualizacja: 07.08.2018