W Starym Browarze powstanie Food Park

Udostępnij artykuł
W skrzydle Pasaż na poziomie +2 jeszcze jesienią tego roku powstanie pierwszy etap innowacyjnej strefy restauracyjnej. To początek inwestycji, jakie zaplanowano w poznańskim Browarze na lata 2019-2020.

– Projekt Food Parku to element długofalowej strategii rozbudowywania funkcji społecznych Starego Browaru. Sukcesywnie rozwijamy sektory usługowe i ofertę związaną ze spędzaniem czasu wolnego – podkreśla Renata Gralec, dyrektor centrum. – Browar już teraz może się pochwalić jedną z najbogatszych i najbardziej różnorodnych ofert gastronomicznych na rynku. W Food Parku pojawią się nowe formaty restauracyjne w stylu all-day-dining i kieszonkowe restauracje fast casual. Każdej ze stref foodowych w Starym Browarze nadajemy unikalny charakter. Obecnie klienci w zależności od potrzeby czy okazji mogą wybrać posiłek w “szybkich” punktach w dynamicznym otoczeniu food courtu w Atrium lub lunch czy elegancką kolację w jednej z restauracji wokół Dziedzińca, które sprzyjają dłuższemu delektowaniu się jedzeniem. Food Park wprowadzi do naszej oferty kolejny wymiar kulinarnych doświadczeń – mówi Renata Gralec.

 

 

Stary Browar od początku swojego istnienia wyznacza trendy rynkowe związane ze społeczną rolą centrów handlowych. – Uważnie śledzimy trendy oraz zmieniające się nawyki i zachowania konsumentów oraz analizujemy potrzeby mieszkańców dużych aglomeracji – mówi Magdalena Kowalak, prezes spółki zarządzającej Browarem. Nasze plany i inwestycje są odpowiedzią na zmieniające się otoczenie i oczekiwania coraz młodszych pokoleń naszych klientów, przy czym interesuje nas perspektywa najbliższych 5-10 lat, a nie jedynie kilku kolejnych.

Jedzenie poza domem to rosnący trend związany ze zwiększającą się dynamiką życia zawodowego Polaków, bogaceniem się społeczeństwa oraz rosnącym znaczeniem czasu wolnego i doświadczenia (a nie tylko dóbr materialnych). Dla mieszkańców aglomeracji i młodych konsumentów jedzenie poza domem czy zamawianie posiłków online to coraz częściej element codzienności, a nie tylko sposób na uczczenie weekendu.

W Europie Zachodniej wielką popularnością cieszą się koncepty food marketów i food hali, przyciągających klientów wyjątkową atmosferą i możliwością wyboru różnorodnego jedzenia w jednym miejscu. Ten trend powoli przenika do Polski. Projekt Food Parku to jednak coś więcej niż “jedzeniowy market”, bo pomyślany jest jako część wielkiego organizmu, jakim jest Stary Browar – “miasto w mieście”, “trzecie miejsce” (najczęściej odwiedzane po domu i pracy). – Lokalizacja w centrum zobowiązuje – ofertę restauracyjną budujemy nie tylko dla naszych stałych klientów, ale także dla odwiedzających Poznań turystów, pracowników pobliskich biurowców, gości Targów Poznańskich, studentów czterech pobliskich uniwersytetów czy licealistów, którzy chętnie spędzają tu czas po szkole – zauważa Renata Gralec.

Organizacja nowej strefy food w Pasażu umożliwi wyjścia w dużych grupach czy całymi rodzinami, celebrowanie wspólnego czasu wolnego, ale nada też nowoczesny wymiar i komfort codziennym posiłkom. Nad designerską oprawą i funkcjonalnością Food Parku pracuje poznańskie Studio Mode:lina. Architekci Mode:liny udowodnili już w mniejszej skali, projektując nowy food court w skrzydle Atrium w Starym Browarze, że dobrze przemyślana przestrzeń od razu zapełnia się ludźmi.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Stary Browar jest współczesnym centrum mixed-use: handlowym i  kulturalnym w sercu Poznania, odwiedzanym każdego roku przez około 9 milionów osób. Znajduje się tu ponad 200 sklepów – marek globalnych i indywidualnych(w tym butiki autorskie i kilkadziesiąt marek premium), ponad 20 restauracji i kawiarni (także autorskie z cenionymi szefami kuchni), przestrzenie wystawiennicze i eventowe, najnowocześniejsze w Polsce Multikino, kluby muzyczne, 5-gwiazdkowy hotel butikowy Blow Up Hall 5050 oraz 4-hektarowy park, w którym latem odbywają liczne bezpłatne wydarzenia przyciągające tysiące Poznaniaków i turystów. Twórczynią Starego Browaru jest Grażyna Kulczyk. Od 2015 r. właścicielem jest DWS Grundbesitz GmbH – jeden z czołowych funduszy inwestycyjnych na świecie z ponad 60-letnim doświadczeniem i międzynarodową reputacją. Dziś Stary Browar to manifest miejskiego życia: zakupy i spotkania ze znajomymi w ceglanych wnętrzach wypełnionych dziełami sztuki, liczne okazje do jakościowego spędzania czasu: wystawy, koncerty, pokazy mody, warsztaty, relaks w parku. Codziennie.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.03.2019
Aktualizacja: 01.03.2019