Warszawskie, odrestaurowane kamienice idealne na restaurację

Udostępnij artykuł
Wybór lokalizacji dla biznesu takiego jak restauracja, cukiernia, kawiarnia czy elegancki sklep decyduje często o jego dochodowości, możliwościach rozwoju, a nawet klienteli. Dlatego warto rozważyć atuty jakimi dysponują lokale użytkowe w odrestaurowanych kamienicach Śródmieścia czy Starej Pragi Warszawy.

– Do oczywistych zalet należy znakomite umiejscowienie w najbardziej prestiżowych rejonach, przy ruchliwych ulicach, najczęściej w punktach świetnie skomunikowanych z resztą miasta.  Kamienice są unowocześniane, ale zachowują dawny charakter, także pod względem proporcji lokali mieszkalnych i handlowo-usługowych. – W ten sposób miasto odzyskuje wizytówkę w postaci zabytkowego budynku, ale także fragment dawnej, dobrze funkcjonującej tkanki miejskiej – podkreśla Radek Martyniak, prezes firmy Fenix Group, i dodaje: – W Śródmieściu mamy do czynienia z powolną, ale postępującą zmianą myślenia o centrum, które na wzór Zachodnich metropolii na nowo przybiera charakter dzielnicy mieszkaniowo-handlowej.

Pojawia się też efekt synergii między powstałymi w zabytkowych kamienicach restauracjami, eleganckimi kawiarniami, punktami usługowymi i sklepami, czy salonami z artykułami wyposażenia wnętrz. W Warszawie łatwo wskazać przykłady radykalnych metamorfoz ulic, takich jak Poznańska, Koszykowa, Jagiellońska czy Targowa, które niegdyś owiane złą sławą, dzisiaj przyciągają tłumy. Klienci to nie tylko turyści i mieszkańcy innych dzielnic, ale przede wszystkim nowi lokatorzy stuletnich kamienic. Odrestaurowane mieszkania, które ponownie trafiają na rynek zwykle kupują bowiem osoby dosyć zamożne.

Lokale użytkowe w zabytkowych budynkach wybierają wszyscy przedsiębiorcy, którym zależy na prestiżu i reprezentacyjnym charakterze siedziby. Butików luksusowych marek albo najmodniejszych i najbardziej eleganckich restauracji próżno szukać w centrach handlowych. Intensywny ruch i wielkomiejska atmosfera sprzyjają zdobywaniu klientów i rozwijaniu działalności. Stylowe dziedzińce kamienic przekształcają się w klimatyczne, ale w pełni współczesne miejsca rozrywki, przywodzące na myśl skojarzenia z najlepszymi przykładami tego typu z europejskich stolic. – Łatwo się o tym przekonać zaglądając chociażby na podwórko przy Noakowskiego 16, gdzie oprócz restauracji, zagościł na stałe słynny 12on14 Jazz Club – mówi Karol Milczarski, menedżer ds. komercjalizacji w Fenix Group.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Duża powierzchnia, funkcjonalny rozkład pomieszczeń to cecha wspólna większości lokali użytkowych w zabytkowych kamienicach. Mają również tę przewagę, że swój reprezentacyjny charakter i rozplanowanie, jak również doskonałą ekspozycję witryn zawdzięczają pracy znakomitych architektów i rzemieślników. Trafiają na rynek komercyjny w odświeżonej, atrakcyjnej dla potencjalnych klientów formie. Budynek zostaje w pełni unowocześniony od strony technicznej, natomiast pod względem estetycznym Fenix Group robi wszystko, aby odzyskał swój dawny, stylowy wygląd.

Wyjątkowa elegancja to kolejny atut lokalizacji biznesu w stuletniej kamienicy, wzniesionej w stylu secesji, neorenesansu, art deco, itp. – Zawsze dążymy do tego, aby zrewitalizować i zabezpieczyć na przyszłość możliwie jak najwięcej z oryginalnej substancji budynku, zachowując tym samym piękno, które przetrwało próbę czasu – opowiada Martyniak. – Zaprojektowana z pietyzmem i zgodnie z kanonami sztuki klasyczna architektura się nie starzeje – dodaje.

Precyzyjnej renowacji i odwzorowaniu podlegają najdrobniejsze detale architektoniczne, a także elementy wyposażenia wnętrz. W rewitalizowanych kamienicach można się przekonać jak spektakularne efekty potrafią osiągnąć artyści przy renowacji żeliwnych okuć, stolarki drzwiowej i okiennej, parkietów, dywanów kaflowych, sztukaterii, pieców i grzejników. Ponadczasowa elegancja i niepowtarzalny styl decydują o wielkomiejskiej atmosferze, przyciągają mieszkańców i inwestorów.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.09.2018
Aktualizacja: 12.09.2018