Wiceprezes Batida: Goście dokonują coraz bardziej świadomych wyborów

Udostępnij artykuł
Komentuje Caroline Radziszewska, wiceprezes Batida
Rynek wyrobów cukierniczych w Polsce w 2018 roku odnotowuje tendencję wzrostową w porównaniu do lat ubiegłych. Na aktualną sytuację  ma wpływ szereg czynników, m.in. bogacenie się społeczeństwa, większy udział w budżecie domowym na towary luksusowe oraz spersonalizowane usługi szyte na miarę. Większa jest też świadomość gości, dotycząca jakości spożywanych produktów oraz chęć przynależności do określonej grupy społecznej.

Niezaprzeczalnie rynek gastronomiczny w Polsce w szerokim ujęciu jest w fazie wzrostu. Zauważamy coraz większe zapotrzebowanie na spersonalizowane usługi cateringowe, w kontekście produktów słonych, jak i produktów słodkich.

Batida to rodzinna marka, która jest obecna na polskim rynku już od 27 lat. W latach dziewięćdziesiątych jako pierwsi zaczęliśmy wypiekać francuskie bagietki oraz croissants. Można powiedzieć, że w pewien sposób w mentalności warszawiaków już na zawsze zmieniliśmy zapach unoszący się w okolicach ulicy Nowogrodzkiej.

Przez 27 lat w naszym otoczeniu zmieniło się praktycznie wszystko – miasto, potrzeby i oczekiwania gości, możliwości, dostępność produktów. Zaczynaliśmy od pierwszego w Warszawie konceptu opartego na połączeniu piekarni z cukiernią. Dzisiaj batida to: 7 słodkich butików w Warszawie, profesjonalne usługi cateringowe #NaSłono i #NaSłodko oraz e-sklep, w którym od niedawna oferujemy również usługi cateringowe. Jednak jest coś co pozostało niezmienne przez te wszystkie lata – pasja do pracy i chęć dzielenia się tym co najlepsze we francuskim patisserie.

Gość z 2018 roku zdecydowanie ma mniej czasu i jednocześnie większy wybór asortymentu niż ten z lat dziewięćdziesiątych. Zauważamy, że goście dokonują coraz bardziej świadomych wyborów dotyczących ich diety. Zwracają uwagę na jakość produktów i na ich wygląd. Chętnie udostępniają zdjęcia i opisują swoje doznania kulinarne przy pomocy mediów społecznościowych. To one umożliwiły udostępnianie zdjęć dużej liczbie osób w krótkim czasie, co pozwala na dotarcie z komunikacją do nowych gości. Zauważamy coraz większe zainteresowanie małymi słodkimi deserami, ktoś, kto zamawia, np. 20 małych ciastek o różnych smakach, zamiast jednego dużego ciasta o konkretnym.

Ciekawym rozwiązaniem w przypadku tortu weselnego jest tworzenie pięknie udekorowanego dużego tortu, z którego kroimy tylko symboliczną część, a goście dostają już wcześniej przygotowane małe desery. W ostatnim czasie zauważamy powrót do minimalistycznych dekoracji tortów i powrót mody na tzw. ‚naked cakes’ (z ang. ciasta bez dekoracji z widocznymi jego warstwami) w połączeniu z dekoracjami ze świeżych kwiatów. Gość oczekuje nowych doznań kulinarnych, dlatego w naszej ofercie znajdują się zarówno stałe pozycje takie jak mus czekoladowy z czekolady batida, kremówka francuska jak i ciastka sezonowe, np. Red Velvet.

W temacie trendów w cateringu nadal zauważamy zainteresowanie stacjami live cooking oraz kreatywnym podejściem do prezentacji cateringu, dostosowanym do charakteru wydarzenia i do miejsca. Naszym klientom oferujemy pokazy live cooking w formule malowania obrazów jedzeniem oraz umieszczanie słonych i słodkich finger food w ramie obrazu, którą można powiesić bądź przymocować na sztalugach. Liczy się element zaskoczenia i wyjątkowa prezentacja produktu z dbałością o szczegół, jednak nie należy zapominać, że praca z naturalnymi składnikami od lokalnych i sprawdzonych dostawców jest kluczem do sukcesu.

Jako rodzinna marka przywiązujemy dużą uwagę do relacji z pracownikami, nie boimy się wprowadzać innowacyjnych rozwiązań i uważnie słuchamy potrzeb gości. W dzisiejszych realiach wyzwaniem jest stworzenie zgranego zespołu ze względu na dużą rotację pracowników, jednak jeżeli ktoś już wejdzie do naszej rodziny na dobre to zostaje w niej na lata.

Trendy na rok 2019? To zdecydowanie powrót do naturalności i minimalizmu.

Komentarz został przygotowany na potrzeby:
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 17.09.2018
Aktualizacja: 17.09.2018