Wild & Root Food przybliża zapomnianą polską kuchnię

Udostępnij nas na:
Poszerzanie horyzontów to nie tylko dalekie podróże, tajemnicze składniki i eksperymentalne przepisy. To także odkrywanie na nowo tego, co zapomniane. Z takiego założenia wychodzą twórcy projektu Wild&Root – cyklu wydarzeń, które pozwolą lepiej poznać nasze kulinarne korzenie oraz docenić lokalne, „dzikie” składniki, które czekają na swoje 5 minut na talerzu.

Podczas, gdy sklepowe półki uginają się od egzotycznych składników i gotowych potraw, na kartach książek kulinarnych kryje się wiele ciekawych, zapomnianych przepisów. Kuchnia naszych przodków opierała się często na pomysłowym wykorzystaniu tego, czego było pod dostatkiem. Gospodarni kucharze doskonalili też sztukę „niemarnowania”, znajdując smaczne i pożyteczne zastosowanie dla wielu produktów. Szukali  także intrygujących sposobów na to, jak znane składniki przyrządzić w nowy sposób. Dziś powiedzielibyśmy, że byli prekursorami ruchu „zero waste”!

Wykorzystując w pełni lokalne składniki robimy przysługę zarówno sobie samym, jak i całej planecie. To jednak nie jedyny powód, dla którego w projekt Wild&Root Food zaangażowali się utalentowani kucharze, tacy jak Marcin Bielec (Hotel Jakubus), Rafał Borys (Zamek Topacz) i Karol Sankowski (Przystań/Marina). Współpraca z lokalnymi dostawcami to ważna część, jeśli nie podstawa, pracy odpowiedzialnego szefa kuchni. Podczas organizowanych w ramach projektu seansów degustacyjnych producenci i restauratorzy będą mieli okazję lepiej się poznać, a także wzajemnie zainspirować. Łączy ich wspólny cel – urozmaicona, zdrowa i smaczna kuchnia na najwyższym poziomie.

Twórcy Wild&Root Food Project wiedzą doskonale, że najlepiej edukować poprzez dawanie dobrego przykładu. Dlatego na każdym z cyklu spotkań spróbować będzie można oryginalnych potraw na bazie regionalnych, często niedocenianych produktów. Przygotują je doświadczeni szefowie kuchni otwarci na ścisłą współpracę z lokalnymi dostawcami i producentami. W trakcie projektu restauratorzy dowiedzą się, jakimi niszowymi składnikami poszczycić się może ich region, oraz jak je wykorzystać, by zaostrzyć apetyt oraz poszerzyć wiedzę swoich gości.

Edukacja, współpraca i smaczne potrawy to nie jedyne owoce tego projektu. Każda z restauracji biorących udział w inicjatywie Wild&Root zostanie oznaczona naklejką. Będzie to znak rozpoznawczy dla gości, że dany lokal wspiera drobnych producentów i rzemieślników, a także koncepcję odkrywania na nowo zapomnianych składników.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – LUTY – MARZEC 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.