Wojciech Budzowski: Nosalowy Dwór to wyjątkowy pracodawca nie tylko w skali Podhala

Udostępnij artykuł
– Przez ostatnie lata, wspólnie z zarządem hotelu, udało nam się stworzyć zgrany zespół pasjonatów i profesjonalistów z zakresu hotelarstwa. Tworzymy team, który ma jasno wytyczone cele i dąży systematycznie oraz, co najważniejsze, skutecznie do ich osiągnięcia – podkreśla w rozmowie z nami Wojciech Budzowski, dyrektor generalny Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane. Jak przyznaje, przy rekrutacji, najważniejsze jest dla niego zapał do pracy, chęci, pozytywne nastawienie i wrodzona gościnność. – Reszta to technika, której każdy zdoła się nauczyć – mówi.
Jakie działania podejmuje firma Nosalowy Dwór, aby stać się w oczach przyszłych pracowników atrakcyjnym pracodawcą?

Grupa Nosalowy należy obecnie do grona największych praco­dawców prywatnych na terenie Podhala. Aktualnie zatrudnia­my ponad 250 pracowników, jednak grupa ta lada chwila jeszcze urośnie, gdyż wkrótce będziemy otwierać nasz kolejny hotel – Nosalowy Park Hotel & SPA.

Nosalowy od paru lat utrzymuje się w czołówce najbar­dziej popularnych i lubianych marek hotelowych na południu Polski, ale również znajduje się w ścisłej czołówce najlepszych i największych venue konferencyjnych w naszym kraju – war­to podkreślić, że w tym roku, po raz trzeci z rzędu, Nosalowy odebrał nagrodę w prestiżowym konkursie branżowym tj. MP Power Awards. Jeszcze żadnemu hotelowi w historii tego kon­kursu taka sztuka się nie udała. Liczę, że wraz z moim zespo­łem, podtrzymamy tradycję i w roku 2020 odbierzemy nagrodę ponownie. Nosalowy jest też obiektem wielokrotnie nagradza­nym w konkursach branżowych z zakresu spa & wellness. Na­sza nowa marka spa – NABE SPA – została bardzo pozytywnie przyjęta, a jej popularność rośnie z miesiąca na miesiąc. Rozwój tej marki będzie kontynuowany w naszym nowym obiekcie tj. Nosalowym Parku. Grono naszych stałych, powracających Gości rośnie z roku na rok, a marka Nosalowego każdego roku umacnia swoją pozycję na rynku jako stabilna, kojarzona z wysoką jako­ścią i dbałością o swoich Gości i kontrahentów.

Jednak nic z powyższego nie udałoby się, gdyby nie pracownicy Grupy Nosalowy.

Przez ostatnie lata, wspólnie z zarządem hotelu, udało nam się stworzyć zgrany zespół pasjonatów i profesjonalistów z zakresu hotelarstwa. Tworzymy team, który ma jasno wytyczone cele i dąży systematycznie oraz, co najważniejsze, skutecznie do ich osiągnięcia.

Jak Wam się to udaje? Dlaczego pracownicy mogą czuć się dobrze w Waszych strukturach?

Naszym sukcesem niewątpliwie jest niski wskaźnik rotacji na co składa się wiele aspektów począwszy od szerokiego zaple­cza socjalnego, jasnych kryteriów rozwoju kariery zawodowej kończąc na atrakcyjnym wynagrodzeniu, również premiowym uzależnionym od wyników indywidualnych oraz wyników spół­ki, a także systemie szkoleń. Staramy się zaopiekować naszymi pracownikami już od ich pierwszych kroków w firmie. Każde­mu nowozatrudnionemu pracownikowi przydzielamy opiekuna, który wprowadza go w struktury hotelu, pokazuje stanowisko pracy, oprowadza po obiektach resortu oraz poznaje ze współ­pracownikami. Tym samym pracownik już od pierwszych dni spędzonych z nami czuje się tutaj dobrze zaopiekowany.

Pracownikom z zagranicy pomagamy dopełnić niezbędnych formalności np. z Urzędem Skarbowym czy z Urzędem Miasta – to rzadkość wśród pracodawców.

Kadra Nosalowego, nie tylko zarządzająca, objęta jest oczy­wiście systemem szkoleń, zarówno tych wewnętrznych prowa­dzonych przez moich menadżerów i dyrektorów, ale również zewnętrznych prowadzonych przez najlepszych fachowców w branży. Np. na przestrzeni ostatniego roku prowadziliśmy dla kadry menadżerskiej resortu cykl szkoleń pt. Empatyczny Lider. Każdy z menadżerów uczestniczył w wielodniowej serii szkoleń podnoszących jego kompetencje w zakresie zarządzania per­sonelem. Aktualnie przygotowujemy się do kolejnych cyklów szkoleniowych przygotowujących naszą kadrę do otwarcia ho­telu Nosalowy Park – naszego najbardziej prestiżowego projek­tu, o standardzie pięciu gwiazdek, dedykowanego najbardziej wymagającym Gościom.

Chcemy, aby personel, który będzie tam pracował był do tego perfekcyjnie przygotowany. Między innymi dlatego stara­my się cyklicznie zabierać swoich kluczowych pracowników na różnego rodzaju branżowe wydarzenia – konferencje, gale itd. Za każdym razem mieszkamy wspólnie w najlepszych hote­lach w Polsce, korzystając z okazji i zamieniając takie wyjazdy w swego rodzaju wyjazdy integracyjno-szkoleniowe. Nasi pra­cownicy bardzo to doceniają.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png
W jaki sposób dbacie o stałych pracowników, aby stali się ambasadorami marki?

Rozwój Grupy Nosalowy, budowa i otwieranie kolejnych obiek­tów hotelowych daje naszym pracownikom ogromną możli­wość awansów – zarówno poziomych (przesunięcia pomiędzy obiektami), ale również pionowych. Do takich awansów dojdzie już wkrótce podczas otwarcia hotelu Nosalowy Park – jedne­go z najbardziej prestiżowych obiektów hotelowych w regio­nie. Spora liczba menadżerów począwszy od supervisorów aż po dyrektora została wyłoniona z obecnej kadry Nosalowego Dworu. Jest to więc realny dowód na to, iż nasi pracownicy mają konkretne możliwości rozwoju i budowy swojej ścieżki kariery wspólnie z nami. Nie jest tajemnicą, że Grupa Nosalowy szuka możliwości inwestycyjnych poza granicami Zakopanego i mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli ogłosić pierwszą in­westycję poza Podhalem. Tym samym nasi pracownicy dosta­ną możliwość kolejnych awansów, nawet w innych częściach kraju. Dodatkowo, z wyjątkiem szerokich możliwości rozwoju osobistego i zawodowego, wszyscy pracownicy Grupy Nosa­lowy objęci są ubezpieczeniami medycznymi – zarówno tymi grupowymi, jak i indywidualną opieką specjalistów. To też je­den z aspektów bardzo doceniany przez naszych pracowników i wielokrotnie podkreślany jako nasz spory atut.

Czym szczególnie Nosalowy Dwór wyróżnia się na tle innych zakopiańskich, hotelowych pracodawców pod kątem oferty dla pracowników?

Jako jeden z wyróżników na tle innych pracodawców Podhala na pewno warto wspomnieć o możliwościach zakwaterowania dla swoich pracowników, które oferuje Grupa Nosalowy na tere­nie Zakopanego. Już od trzech lat wynajmujemy trzy pensjonaty w bliskim sąsiedztwie resortu, w których kwaterujemy już ponad 100 pracowników. Wygrywają na tym obie strony – pracowni­cy mają możliwość podjęcia pracy na rynku zakopiańskim, który nie należy do tanich w kontekście wynajmu mieszkań, otrzy­mując możliwość zakwaterowania w pensjonatach o wysokim standardzie (każdy z nich posiada pokoje z łazienkami, zaplecza kuchenne itd.), a my jako pracodawca otwieramy sobie rynek pracy praktycznie na całą Polskę, nie musząc ograniczać się do poszukiwań tylko do terenu Podhala. Rozwiązanie to sprawdziło się idealnie i na pewno będziemy to kontynuować.

Po otwarciu Centrum Kongresowego Gerlach w roku 2016 Nosalowy Dwór stał się największym w regionie centrum even­towym – sala kongresowa o powierzchni 1,2 tys. mkw. oraz 6,5 metrach wysokości stworzyła nam nieograniczone możliwość tworzenia różnego rodzaju eventów – zarówno dla naszych klientów, ale również tych kreowanych bezpośrednio przez nas. Nosalowy już od pewnego czasu stał się centrum kulturalno­-rozrywkowym Zakopanego – organizujemy tutaj cyklicznie koncerty, kabarety, pokazy mody, wystawiamy sztuki teatralne, odbywaj się u nas premiery samochodów, a nawet gale bok­su zawodowego. Bardzo często są to imprezy transmitowane w telewizji. Na większość z tych eventów nasi pracownicy mają darmowy wstęp. Tego rodzaju aktywności oczywiście wiążą się…

Rozmawiała Karolina Stępniak

Wywiad został przeprowadzony przez naszą redakcję
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 03.07.2019
Aktualizacja: 01.07.2019