– Przez ostatnie lata, wspólnie z zarządem hotelu, udało nam się stworzyć zgrany zespół pasjonatów i profesjonalistów z zakresu hotelarstwa. Tworzymy team, który ma jasno wytyczone cele i dąży systematycznie oraz, co najważniejsze, skutecznie do ich osiągnięcia – podkreśla w rozmowie z nami Wojciech Budzowski, dyrektor generalny Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane. Jak przyznaje, przy rekrutacji, najważniejsze jest dla niego zapał do pracy, chęci, pozytywne nastawienie i wrodzona gościnność. – Reszta to technika, której każdy zdoła się nauczyć – mówi.
Jakie działania podejmuje firma Nosalowy Dwór, aby stać się w oczach przyszłych pracowników atrakcyjnym pracodawcą?
Grupa Nosalowy należy obecnie do grona największych pracodawców prywatnych na terenie Podhala. Aktualnie zatrudniamy ponad 250 pracowników, jednak grupa ta lada chwila jeszcze urośnie, gdyż wkrótce będziemy otwierać nasz kolejny hotel – Nosalowy Park Hotel & SPA.
Nosalowy od paru lat utrzymuje się w czołówce najbardziej popularnych i lubianych marek hotelowych na południu Polski, ale również znajduje się w ścisłej czołówce najlepszych i największych venue konferencyjnych w naszym kraju – warto podkreślić, że w tym roku, po raz trzeci z rzędu, Nosalowy odebrał nagrodę w prestiżowym konkursie branżowym tj. MP Power Awards. Jeszcze żadnemu hotelowi w historii tego konkursu taka sztuka się nie udała. Liczę, że wraz z moim zespołem, podtrzymamy tradycję i w roku 2020 odbierzemy nagrodę ponownie. Nosalowy jest też obiektem wielokrotnie nagradzanym w konkursach branżowych z zakresu spa & wellness. Nasza nowa marka spa – NABE SPA – została bardzo pozytywnie przyjęta, a jej popularność rośnie z miesiąca na miesiąc. Rozwój tej marki będzie kontynuowany w naszym nowym obiekcie tj. Nosalowym Parku. Grono naszych stałych, powracających Gości rośnie z roku na rok, a marka Nosalowego każdego roku umacnia swoją pozycję na rynku jako stabilna, kojarzona z wysoką jakością i dbałością o swoich Gości i kontrahentów.
Jednak nic z powyższego nie udałoby się, gdyby nie pracownicy Grupy Nosalowy.
Przez ostatnie lata, wspólnie z zarządem hotelu, udało nam się stworzyć zgrany zespół pasjonatów i profesjonalistów z zakresu hotelarstwa. Tworzymy team, który ma jasno wytyczone cele i dąży systematycznie oraz, co najważniejsze, skutecznie do ich osiągnięcia.
Jak Wam się to udaje? Dlaczego pracownicy mogą czuć się dobrze w Waszych strukturach?
Naszym sukcesem niewątpliwie jest niski wskaźnik rotacji na co składa się wiele aspektów począwszy od szerokiego zaplecza socjalnego, jasnych kryteriów rozwoju kariery zawodowej kończąc na atrakcyjnym wynagrodzeniu, również premiowym uzależnionym od wyników indywidualnych oraz wyników spółki, a także systemie szkoleń. Staramy się zaopiekować naszymi pracownikami już od ich pierwszych kroków w firmie. Każdemu nowozatrudnionemu pracownikowi przydzielamy opiekuna, który wprowadza go w struktury hotelu, pokazuje stanowisko pracy, oprowadza po obiektach resortu oraz poznaje ze współpracownikami. Tym samym pracownik już od pierwszych dni spędzonych z nami czuje się tutaj dobrze zaopiekowany.
Pracownikom z zagranicy pomagamy dopełnić niezbędnych formalności np. z Urzędem Skarbowym czy z Urzędem Miasta – to rzadkość wśród pracodawców.
Kadra Nosalowego, nie tylko zarządzająca, objęta jest oczywiście systemem szkoleń, zarówno tych wewnętrznych prowadzonych przez moich menadżerów i dyrektorów, ale również zewnętrznych prowadzonych przez najlepszych fachowców w branży. Np. na przestrzeni ostatniego roku prowadziliśmy dla kadry menadżerskiej resortu cykl szkoleń pt. Empatyczny Lider. Każdy z menadżerów uczestniczył w wielodniowej serii szkoleń podnoszących jego kompetencje w zakresie zarządzania personelem. Aktualnie przygotowujemy się do kolejnych cyklów szkoleniowych przygotowujących naszą kadrę do otwarcia hotelu Nosalowy Park – naszego najbardziej prestiżowego projektu, o standardzie pięciu gwiazdek, dedykowanego najbardziej wymagającym Gościom.
Chcemy, aby personel, który będzie tam pracował był do tego perfekcyjnie przygotowany. Między innymi dlatego staramy się cyklicznie zabierać swoich kluczowych pracowników na różnego rodzaju branżowe wydarzenia – konferencje, gale itd. Za każdym razem mieszkamy wspólnie w najlepszych hotelach w Polsce, korzystając z okazji i zamieniając takie wyjazdy w swego rodzaju wyjazdy integracyjno-szkoleniowe. Nasi pracownicy bardzo to doceniają.
W jaki sposób dbacie o stałych pracowników, aby stali się ambasadorami marki?
Rozwój Grupy Nosalowy, budowa i otwieranie kolejnych obiektów hotelowych daje naszym pracownikom ogromną możliwość awansów – zarówno poziomych (przesunięcia pomiędzy obiektami), ale również pionowych. Do takich awansów dojdzie już wkrótce podczas otwarcia hotelu Nosalowy Park – jednego z najbardziej prestiżowych obiektów hotelowych w regionie. Spora liczba menadżerów począwszy od supervisorów aż po dyrektora została wyłoniona z obecnej kadry Nosalowego Dworu. Jest to więc realny dowód na to, iż nasi pracownicy mają konkretne możliwości rozwoju i budowy swojej ścieżki kariery wspólnie z nami. Nie jest tajemnicą, że Grupa Nosalowy szuka możliwości inwestycyjnych poza granicami Zakopanego i mam nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli ogłosić pierwszą inwestycję poza Podhalem. Tym samym nasi pracownicy dostaną możliwość kolejnych awansów, nawet w innych częściach kraju. Dodatkowo, z wyjątkiem szerokich możliwości rozwoju osobistego i zawodowego, wszyscy pracownicy Grupy Nosalowy objęci są ubezpieczeniami medycznymi – zarówno tymi grupowymi, jak i indywidualną opieką specjalistów. To też jeden z aspektów bardzo doceniany przez naszych pracowników i wielokrotnie podkreślany jako nasz spory atut.
Czym szczególnie Nosalowy Dwór wyróżnia się na tle innych zakopiańskich, hotelowych pracodawców pod kątem oferty dla pracowników?
Jako jeden z wyróżników na tle innych pracodawców Podhala na pewno warto wspomnieć o możliwościach zakwaterowania dla swoich pracowników, które oferuje Grupa Nosalowy na terenie Zakopanego. Już od trzech lat wynajmujemy trzy pensjonaty w bliskim sąsiedztwie resortu, w których kwaterujemy już ponad 100 pracowników. Wygrywają na tym obie strony – pracownicy mają możliwość podjęcia pracy na rynku zakopiańskim, który nie należy do tanich w kontekście wynajmu mieszkań, otrzymując możliwość zakwaterowania w pensjonatach o wysokim standardzie (każdy z nich posiada pokoje z łazienkami, zaplecza kuchenne itd.), a my jako pracodawca otwieramy sobie rynek pracy praktycznie na całą Polskę, nie musząc ograniczać się do poszukiwań tylko do terenu Podhala. Rozwiązanie to sprawdziło się idealnie i na pewno będziemy to kontynuować.
Po otwarciu Centrum Kongresowego Gerlach w roku 2016 Nosalowy Dwór stał się największym w regionie centrum eventowym – sala kongresowa o powierzchni 1,2 tys. mkw. oraz 6,5 metrach wysokości stworzyła nam nieograniczone możliwość tworzenia różnego rodzaju eventów – zarówno dla naszych klientów, ale również tych kreowanych bezpośrednio przez nas. Nosalowy już od pewnego czasu stał się centrum kulturalno-rozrywkowym Zakopanego – organizujemy tutaj cyklicznie koncerty, kabarety, pokazy mody, wystawiamy sztuki teatralne, odbywaj się u nas premiery samochodów, a nawet gale boksu zawodowego. Bardzo często są to imprezy transmitowane w telewizji. Na większość z tych eventów nasi pracownicy mają darmowy wstęp. Tego rodzaju aktywności oczywiście wiążą się…
Rozmawiała Karolina Stępniak
Wywiad został przeprowadzony przez naszą redakcję
Całą treść publikujemy w naszym czasopiśmie
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.