Wrocławskie palarnie kawy łączą siły

Udostępnij artykuł
W ostatnich latach pojawiły się w Polsce setki rzemieślniczych palarni, a ich wysyp porównywano wielokrotnie do popularności małych, kraftowych browarów. Dziś wiele z nich kieruje swoją ofertę do lokalnych społeczności. Rusza właśnie pierwszy w Polsce lokalny projekt kraftowych palarni kawy, w skład którego wchodzą: Blueberry Roasters, Czarny Deszcz, Enklawa, Etno Cafe, Figa Coffee, Mała Czarna, Monko Coffee i Paloma Coffee.

Projekt nazywa się Wrocławski Wypał. Punktem wyjścia dla jego uruchomienia było przekonanie, że potrzebna jest dzisiaj – zwłaszcza małym palarniom bez rozwiniętych sieci dystrybucji – większa widoczność. Do akcji dołączyły niemal wszystkie wrocławskie palarnie: Blueberry Roasters, Czarny Deszcz, Enklawa, Etno Cafe, Figa Coffee, Mała Czarna, Monko Coffee i Paloma Coffee.

Pierwszą inicjatywą Wrocławskiego Wypału są dwa zestawy kaw:
#WrocławskiWypał Espresso i #WrocławskiWypał Alternatywy.
Obydwa zawierają kawy z każdej palarni i właśnie trafiły do sprzedaży internetowej. Cena zestawów będzie o 20 proc. niższa niż suma rynkowych cen wszystkich kaw wchodzących w ich skład.

Sygnał dla branży
Dla fanów kawy możliwość porównania różnych stylów wrocławskich palarni to prawdziwa gratka – mówi Łukasz Mrowiński, CEO Etno Cafe. – Rynek kawy potrzebuje dziś takich inicjatyw, które z jednej strony są atrakcyjne dla konsumentów, a z drugiej uświadamiają, że w obliczu nowej sytuacji wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Ta inicjatywa jest jedną z najbardziej nieoczekiwanych konsekwencji ostatnich wydarzeń, która może być sygnałem dla naszej, ale także wielu innych branż, że razem możemy osiągnąć więcej niż osobno.Pierwszym miejscem, w którym już teraz można kupić zestawy, jest sklep internetowy Etno Cafe.

wypal kawy 2.jpg

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 08.04.2020
Aktualizacja: 08.04.2020