Wspólna akcja restauratorów #ŚrodyNaZamówienie pod patronatem ZP HoReCa

Udostępnij artykuł
Ogólnopolska inicjatywa branży wystartowała w środę, 22 kwietnia 2020 roku. Celem kampanii jest wsparcie biznesów gastronomicznych, poprzez zachęcenie, jak największej liczby klientów do zamawiania posiłków w restauracjach, za pośrednictwem dostępnych obecnie kanałów sprzedaży: na wynos, w dostawie oraz drive thru. Patronat nad wydarzeniem objął Związek Pracodawców HoReCa.

Celem organizacji jest inicjowanie i wprowadzanie w życie wszelkich działań mogących przyczynić się do rozwoju polskiej gastronomii. Pandemia COVID-19 negatywnie wpłynęła na branżę, nowe regulacje uniemożliwiły lub znacznie ograniczyły możliwości działania biznesów restauracyjnych. Stąd inicjatywa #środynazamówienie #smacznewsparcie. W każdą środę chcemy podkreślać, jak ważne dla całej branży gastronomicznej jest wspomaganie jej. Mimo ograniczeń wiele lokali działa i oferuje swoje dania na wynos czy w dostawie. Zamawiając na wynos pomagamy im przetrwać, tym samym chroniąc miejsca pracy i gospodarkę – podkreśla Zarząd ZP HoReCa.

Środy na zamówienie #smacznewsparcie to inicjatywa otwarta, w której mogą wziąć udział wszyscy restauratorzy, ale nie tylko. Organizatorzy zachęcają Polaków do wspierania akcji przede wszystkim poprzez zamawianie dań z ulubionych restauracji. Akcję można promować również poprzez publikację materiałów dostępnych na stronie HoReCa na swoich profilach społecznościowych. Szczegóły dotyczące udziału w akcji dostępne są na stronie www ZP HoReCa.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – MARZEC 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Biznes gastronomiczny stanowi istotną dziedzinę polskiej gospodarki. Według prognoz w 2019 rynek „jedzenia na mieście” był wart 32 mld złotych[1]. Prężny wzrost liczby restauracji do ponad 64 tysięcy[2] sprawia, że branża działa stymulująco także na inne gałęzie gospodarki, min: producentów żywności i napojów, dostawców sprzętu, najemców powierzchni, itd. Ponadto, działalność związana z zakwaterowaniem oraz usługami gastronomicznymi w 2018 roku dała pracę ponad 300 tys. pracowników. Niestety, dynamiczne rozprzestrzenianie się koronawirusa, w dodatku na tak ogromną skalę, postawiło nie tylko biznes, ale i gospodarki krajów w zupełnie nowej rzeczywistości. Z dnia na dzień klienci musieli zmienić nawyki, a tym samym dostosować swój sposób funkcjonowania do nowych okoliczności. Zamknięcie lokali gastronomicznych sprawiło, że restauratorzy obawiają się przyszłość swoją i swoich pracowników. #środynazamówienie #smacznewsparcie to gest solidarności z całą branżą restauracyjną, który może pomóc ocalić działalność wielu lokali.


[1] dane PMR  2019 zamieszczone w raporcie Rynek Gastronomiczny w Polsce  wydaniu specjalnym czasopism Nowości Gastronomicznych i Sweets & Coffee (wydawanego przez BROG B2B)

[2] dane GUS: Pracujący w gospodarce narodowej wg faktycznego miejsca pracy, sekcji PKD, sektorów własności i płci

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 22.04.2020
Aktualizacja: 24.04.2020