Współwłaścicielka White Bear Coffee o rozwoju marki: Kawa staje się częścią kultury

Udostępnij nas na:
Urszula Olechno, współwłaścicielkaWhite Bear Coffee
[SPECJALNIE DLA NAS] Sytuacja na rynku kawowym jest bardzo dobra. Ponad połowa Polaków zaczyna poranek od małej czarnej, a 90 proc. nie wyobraża sobie bez niej dnia. Stajemy się społeczeństwem kawoszy. Wedle statystyk przeciętny Polak wypija ponad 100 litrów kawy rocznie, i co ważne trend jest wzrostowy. Z drugiej strony jednak coraz większą wagę przykładamy do jakości kawy, coraz lepiej się na niej znamy, interesuje nas skąd pochodzi ziarno, jak jest palone, jakie są metody parzenia i serwowania.

Coraz częściej wybieramy ekskluzywne i drogie gatunki. Kawa staje się częścią naszej kultury. Kawiarnie zaś zaczynają pełnić funkcję miejsca spotkań, gdzie ludzie przychodzą, by porozmawiać, załatwić interesy, odpocząć, zrelaksować się w chwili przerwy, poczytać, więc jej wystrój, atmosfera i obsługa są równie ważne. Dużo więcej wymagamy też od samych baristów – nie tylko serdecznego uśmiechu, ale wiedzy i konkretnych umiejętności. Do kawiarni chodzimy napić się takiej kawy, jakiej nie potrafimy zrobić sobie sami w domu.

Mając to wszystko na uwadze postanowiliśmy połączyć doświadczenie dwóch firm, które w ostatnich latach odniosły sukces w branży gastronomicznej: Koku Sushi i Mobilnego Baristy  i stworzyć sieć specjalistycznych kawiarni franczyzowych o nazwie the White Bear Coffee. W maju uruchomiliśmy palarnię kawy, co daje gwarancję, że do naszych lokali trafi świeżo palone ziarno najlepszego gatunku. W czerwcu mieliśmy debiut na Śniadaniu Mistrzów w Białymstoku, podczas którego odbywał się festiwal kawy i zdobyliśmy tam bardzo dobre noty od kawoszy. W lipcu zapraszamy do pierwszej kawiarni, którą uruchamiamy przy ul. Sienkiewicza w centrum stolicy Podlasia, skąd się wywodzimy. Będzie w niej można nie tylko zamówić niebanalną małą czarną, ale też kupić sobie opakowanie ulubionej kawy do domu. W naszych lokalach serwować będziemy kawę ze specjalnie skomponowanej mieszanki najwyższej jakości ziaren, stworzonej tylko i wyłącznie na potrzeby naszej sieci. Bariści doradzą, jaką kawę dobrać do poszczególnych metod parzenia oraz urządzeń, w których będzie przygotowywana. W the White Bear Coffee do kawy przyrządzanej na wiele sposobów, zamówić będzie można desery, świeżo wyciskane soki, a także quiche, tarty oraz kanapki.

Planujemy działać kompleksowo. Poza sprzedażą kawy, będziemy prowadzić szkolenia dla baristów chcących nauczyć się zawodu oraz rozszerzać wiedzę. Jesteśmy też dystrybutorem urządzeń do wyposażenia kawiarni i restauracji. Mamy własny show room, w którym prezentujemy kawowe akcesoria potrzebne do otwarcia lokalu: młynki do kawy, ekspresy. Gwarantujemy konkurencyjne ceny, a co za tym idzie – niższy wkład początkowy na otwarcie biznesu franczyzowego.

Nasz model biznesowy skierowany jest do miast liczących od 30 tys. do 150 tys. mieszkańców. Uważamy, że istnieje duża nisza w tym właśnie segmencie rynku, a zamiłowanie do dobrej kawy nie jest tam inne niż w wielkich aglomeracjach.

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
na potrzeby publikacji

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.