Z Biedroniem, Trzaskowskim czy Majchrowskim na piwo?

Udostępnij artykuł
W kolejnej edycji ogólnopolskiego badania „Z kim na piwo” Grupa Żywiec sprawdziła, z którymi prezydentami i kandydatami na prezydentów polskich miast najchętniej wybralibyśmy się na piwo. W ankiecie zwyciężyli: Robert Biedroń, Patryk Jaki i Rafał Trzaskowski.

Pierwsze miejsce w najnowszej edycji zajął prezydent Słupska Robert Biedroń, którego wskazało aż 32 proc. respondentów. Podium uzupełnili kandydaci na prezydenta stolicy – Patryk Jaki, z wynikiem 15 proc. oraz Rafał Trzaskowski, zdobywając 13 proc. głosów.

Pierwsza dziesiątka

Kolejne miejsca w badaniu zajęli politycy związani z Krakowem – chęć wypicia piwa z Małgorzatą Wassermann, kandydatką na prezydenta tego miasta zadeklarowało 12 proc. ankietowanych, a z Jackiem Majchrowskim, obecnie pełniącym to stanowisko – 10 proc. respondentów. Co dziesiąty ankietowany wskazał także prezydenta Wrocławia, Rafała Dutkiewicza. Na siódmej pozycji z wynikiem 9 proc. znalazła się Hanna Zdanowska, prezydent Łodzi, a tuż za nią obecnie urzędująca prezydent Warszawy, Hanna Gronkiewicz-Waltz, także otrzymując 9 proc. głosów. Pierwszą dziesiątkę zamykają kolejno: Sławomir Nitras, kandydat na prezydenta Szczecina (7 proc.), Piotr Adamowicz, prezydent Gdańska (7 proc.) oraz Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania (6 proc.).

Prezydenci i kandydaci

Wyniki samorządowej edycji rankingu wskazują też, że chociaż Polacy w większości chcą napić się piwa z obecnie urzędującymi prezydentami miast, to kandydaci na prezydentów (Patryk Jaki, Rafał Trzaskowski oraz Małgorzata Wassermann) cieszą się szczególnym zainteresowaniem zajmując miejsca w czołówce rankingu.

O badaniu „Z kim na piwo”

„Z kim na piwo” to cykliczne badanie Grupy Żywiec badające sympatie Polaków względem osób publicznych, polityków oraz liderów opinii publicznej. Edycja „Z kim na piwo w samorządach” powstało na zlecenie Grupy Żywiec przy wsparciu agencji badawczej SW Research. Badanie CAWI przeprowadzone wśród 2101 internautów w wieku powyżej 18 lat. Badanie zostało zrealizowane w dniach 20-26 lipca 2018. Próbę dobrano z uwzględnieniem proporcji ludności poszczególnych województw.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 05.09.2018
Aktualizacja: 05.09.2018