Zapłać wierszem za kawę lub herbatę Julius Meinl

Udostępnij nas na:
21 marca to nie tylko pierwszy dzień wiosny, ale także Światowy Dzień Poezji. Tego dnia w wielu kawiarniach na całym świecie za filiżankę kawy lub herbaty można zapłacić własnoręcznie napisanym wierszem. To akcja producenta kawy Julius Meinl, który chce zainspirować twórczością także całą Polskę.

W 1999 r. UNESCO ustanowiło 21 marca Światowym Dniem Poezji. Celem tego święta jest nie tylko promowanie czytania i nauczania poezji, ale także zachęcanie do tworzenia własnych utworów. Idea ta bezpośrednio łączy się z DNA marki Julius Meinl, wywodzącej się z jednej z europejskich stolic kultury – Wiednia.
Zapłać wierszem za filiżankę kawy lub herbaty
Z okazji Światowego Dnia Poezji (21 marca) producent kawy Julius Meinl już od sześciu lat organizuje spotkania z poezją na całym świecie. Przez cały dzień wiersze zapisane na specjalnych bilecikach, będą służyły jako środek płatniczy za kawę lub herbatę Julius Meinl. W tym roku już po raz kolejny do akcji „Płać wierszem” przyłączyły się polskie kawiarnie.
– Szósta edycja akcji „Płać wierszem” ma zainspirować wszystkich do twórczego myślenia. Mogą wziąć w niej udział także mieszkańcy Polski – mówi Piotr Pilch, prezes Julius Meinl Polska. – Poprzez zmianę waluty: poezja za kawę lub herbatę, chcemy zachęcić ludzi do podniesienia wzroku znad swoich telefonów i dostrzegania świata oraz innych ludzi wokół. Przy filiżance kawy bądź herbaty każdy z gości kawiarni będzie miał szansę zainspirować się otoczeniem i obudzić w sobie wewnętrznego poetę – dodaje.
Jak przyłączyć się do akcji?
Akcja „Płać wierszem 2019” odbędzie się 21 marca br. (czwartek). W tym dniu należy odwiedzić wybraną kawiarnię i na miejscu, na bilecikach dostępnych w lokalu, stworzyć wiersz. Pełna lista lokali, w których 21 marca br. będzie można zapłacić poezją za filiżankę kawy lub herbaty znajduje się na stronie internetowej Julius Meinl. Osoby, które w tym dniu nie mogą odwiedzić kawiarni i dołączyć się do akcji, mogą wziąć udział w konkursie „Płać wierszem” organizowanym przez Julius Meinl i Polskie Radio. Nagrodami w konkursie są zestawy kaw i herbat.

Julius Meinl Coffee Group jest palarnią kawy założoną w Wiedniu w 1862 roku. Działa w 70 krajach na świecie, a od kwietnia 2018 r. również na polskim rynku. Julius Meinl łączy tradycję z nowoczesnością i innowacyjnymi rozwiązaniami dla biznesu HoReCa. Polski oddział oferuje sprzedaż wysokiej jakości kaw i herbat, kompleksową obsługę rynku kawowego, prowadzi szkolenia, organizuje audyty i promocje. Misja marki Julius Meinl to uczynienie świata bardziej poetyckim, a przez to lepszym miejscem.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.