Co się tu dzieje, tu zostaje – jak skuteczna kampania marketingowa zwiększyła popularność Vegas?

Udostępnij artykuł

Świat hazardu słynie z silnej konkurencji. W związku z tym zarówno tradycyjne kasyna stacjonarne, jak i ich internetowe odpowiedniki są zmuszone do zwiększenia swoich wysiłków reklamowych, a niektóre zakłady wyróżniają się pod tym względem. Najskuteczniejsze kampanie marketingowe kasyn wykorzystują różne strategie, aby wywrzeć niezapomniane wrażenie i przyciągnąć nowych klientów.

Na przykład w domenie kasyn online kluczową rolę odgrywają bonusy oferowane jako darmowe pieniądze przy rejestracji. Aby zagłębić się w ten temat, czytaj całość.

Kolejną niezwykle udaną kampanią turystyczną w historii jest kampania “Co się tu dzieje, tu zostaje” Las Vegas. Wprowadzony w 2003 roku slogan ten umiejętnie uchwycił urok Miasta Grzechu jako placu zabaw dla dorosłych wolnego od osądów. Chociaż ta strategia kasyna nie wszystkim przypadła do gustu, jej skuteczność jest niepodważalna, dzięki czemu szybko zyskała uznanie w sferze marketingu.

Kampania została przygotowana przez Las Vegas Convention and Visitors Authority we współpracy z agencją reklamową R&R Partners. Jej celem było przekonanie, że Las Vegas jest miejscem, w którym można oddać się rozrywce bez obawy o konsekwencje. Hasło zachęcało odwiedzających do wyzwolenia się, zapewniając ich, że ich działania pozostaną poufne.

Pierwsze reklamy drukowane i telewizyjne podkreślały atrakcje Vegas dla dorosłych. Choć kampania skierowana była głównie do mężczyzn, warto zauważyć, że znaczna liczba kobiet również pozytywnie zareagowała na tę kampanię.

Trwała kampania osiągnęła niezwykły sukces, kształtując wizerunek Vegas jako sanktuarium dla tych, którzy szukają odpustu. Trafiła ona do docelowej grupy demograficznej kampanii – osób w wieku 25-54 lat. W latach 2003-2009 liczba odwiedzających wzrosła z 35 milionów do prawie 40 milionów.

Sformułowanie “Co się tu dzieje, to się nie odstanie” głęboko zakorzeniło się w popkulturze i doczekało się wielu przeróbek. Prawdopodobnie spotkałeś się z wyrażeniem “Co dzieje się w Vegas, zostaje w Vegas”. Co ciekawe, pochodzi ono z tej kampanii reklamowej i chociaż uległo pewnym zmianom pod wpływem kultury popularnej, intrygujące jest odkrycie pochodzenia tego kultowego wyrażenia.

Niemniej jednak kampania spotkała się z wieloma kontrowersjami. Niektórzy mieszkańcy i politycy byli niezadowoleni z powszechnej promocji skąpo odzianych kobiet w bikini w ich mieście. Niestety, niewiele mogli zrobić, a transformacja w Vegas wydaje się mało prawdopodobna w najbliższym czasie!

Ponad 15 lat później fraza “Co się tu dzieje, tu zostaje” zachowała swój kultowy status i skojarzenie z Las Vegas. W 2020 roku próbowano zmodyfikować tę frazę, ale zaktualizowana wersja nie zyskała popularności. Służy jako ilustracja przemyślanego pozycjonowania i pomysłowej reklamy, która doskonale współgra z preferencjami grupy docelowej.