BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
REGULAMIN PUBLIKACJI REKLAM I OGŁOSZEŃ
§ 1 Definicje
Wydawnictwo – BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie
(01-059), przy ul. Okopowej 47, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy
Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000710602 oraz NIP 5272832533
Reklamodawca – osoba fizyczna niebędąca konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, zlecająca zamieszczenie
w czasopismach wydawcy reklam i ogłoszeń. Ogłoszeniodawcą jest również agencja lub inny pośrednik
reklamowy działający w imieniu własnym, lecz na rachunek swoich klientów.
Reklama/materiał reklamowy – odpłatna forma prezentacji Reklamodawcy lub oferty
Reklamodawcy, w tym:
a) reklama graficzna – reklama zamieszczana drukiem w tytułach Wydawnictwa, której
rozmiar jest określony liczbą standardowych, przyjętych przez Wydawnictwo jednostek
powierzchni (m.in. reklamy całostronicowe, modułowe, ogłoszenia drobne i inne);
b) reklama tekstowa – reklama w postaci tekstu o określonej liczbie znaków i elementów
graficznych, w szczególności w formie artykułu sponsorowanego, wywiadu z
przedstawicielem Reklamodawcy, testu produktów Reklamodawcy, wypowiedzi eksperckiej
i innych form wynikających z ustaleń między Reklamodawcą i Wydawnictwem;
c) artykuł sponsorowany − forma reklamy tekstowej w postaci przekazanego przez
Reklamodawcę tekstu promującego firmę, usługi lub produkty, może zawierać wykresy,
zdjęcia oraz grafikę wraz z opisem; przekazane przez Reklamodawcę materiały muszą
odpowiadać specyfikacji technicznej opisanej w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu.
d) prezentacja audiowizualna – reklama w formie klipu promującego Reklamodawcę i/lub
ofertę Reklamodawcy, który zawiera reklamowy przekaz obrazowy i dźwiękowy
funkcjonujący jako odrębny tytuł Wydawnictwa lub dystrybuowany z innymi tytułami
Wydawnictwa;
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
e) insert – reklama w formie ulotki, broszury, katalogu, płyty bądź próbki produktu,
umieszczana, wszyta, wklejona, zafoliowana bądź w inny sposób dystrybuowana wraz z
tytułem Wydawnictwa;
f) niestandardowe formy reklamy uzgodnione między Reklamodawcą i Wydawnictwem,
dołączane do tytułów Wydawnictwa.
Tytuł Wydawnictwa – czasopisma, inne produkty wydawnicze oraz serwisy internetowe będące
własnością Wydawnictwa.
Zamówienie – dokument potwierdzający przyjęcie zlecenia i przystąpienie do jego realizacji przez
Wydawnictwo co jest jednoznaczne z zawarciem umowy o treści wynikającej z niniejszego regulaminu i
innych uzgodnień stron zawartych w zleceniu/umowie.
Termin dostarczenia materiałów reklamowych − każdorazowo określony w zamówieniu termin,
w którym klient zobowiązuje się do przesłania kompletnych materiałów reklamowych zgodnych ze
specyfikacją techniczną stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. Wydawnictwu przysługuje
prawo zmiany terminu dostarczenia materiałów reklamowych. O każdej zmianie terminu Wydawnictwo
obowiązane jest powiadomić Reklamodawcę.
§ 2 Postanowienia ogólne
1. Przyjmowanie reklam i ogłoszeń do publikacji w czasopismach wydawanych przez Wydawnictwo
dokonywane jest na podstawie Zamówienia.
2. Zamówienie powinno być złożone na gotowym formularzu dostarczonym przez Wydawnictwo.
3. Ceny podane w cenniku reklam dotyczą zajętej powierzchni reklamowej oraz materia-łów gotowych
do druku. W przypadku opracowania graficzno-technicznego lub wykonania graficznego projektu
reklamy według dostarczonych wytycznych Reklamodawca ponosi dodatkowy koszt ustalany
indywidualnie w zależności od powierzchni reklamowej oraz złożoności grafiki.
4. Strony zgodnie przyjmują, że do zawarcia umowy dochodzi w wyniku przesłania faksem lub emailem
wypełnionego i podpisanego Zamówienia. Wydawnictwo przyjmuje je do realizacji (bez
potrzeby potwierdzenia jego przyjęcia – art. 69 Kod. Cyw.)
5. Zlecenie zamieszczenia reklam jest dokonywane w oparciu o niniejszy regulamin. Złożenie przez
Reklamodawcę zlecenia jest równoznaczne z akceptacją postanowień niniejszego dokumentu.
§ 3 Warunki realizacji zleceń
1. Podstawą do zamieszczenia reklamy jest zamówienie lub pisemna umowa, podpisane przez
Reklamodawcę lub osobę/osoby upoważnioną do reprezentacji Reklamodawcy.
2. Warunkiem realizacji zlecenia jest dokonanie płatności przed emisją reklamy na podstawie
dokumentu proforma.
3. Zlecenie/umowa powinny określać:
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
a) produkt, w którym reklama zostanie umieszczona;
b) termin emisji,
c) rodzaj reklamy i powierzchnię reklamy;
d) warunki płatności;
e) ceny i wysokość upustów.
4. Jeżeli wymaga tego rodzaj zamówionej reklamy, integralną część zlecenia stanowi tekst reklamy i
ewentualnie inne materiały graficzne lub materiały gotowe do druku w formie zgodnej specyfikacją
techniczną Wydawnictwa, która stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
5. Agencje reklamowe i inni pośrednicy reklamowi działający w imieniu i na rzecz swoich klientów są
solidarnie odpowiedzialni z podmiotami (klientami), które reprezentują wobec Wydawnictwa.
§ 4 Materiały reklamowe
1. Materiał reklamowy Zamawiający dostarczy Wydawnictwu nie później niż w terminach określonych
jako data dostarczenia materiałów reklamowych zawarta w zamówieniu.
2. Zamawiający zobowiązany jest do dostarczenia gotowej reklamy w wersji elektronicznej – zgodnie ze
specyfikacją techniczną dla materiałów reklamowych.
3. Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych reklam i ogłoszeń. Ocena
jakości poziomu artystycznego, technicznego oraz charakteru reklamy odpowiadającego profilowi
czasopisma należy do Wydawnictwa.
4. Zamawiający oświadcza, że posiada pełnię praw autorskich, właściwe licencje dla dostarczonych
materiałów i przyjmuje wszelką odpowiedzialność za opublikowanie ich w zamówionej postaci.
5. Pełną i wyłączną odpowiedzialność za treść i jakość zamieszczonych reklam względem osób trzecich
ponosi Zamawiający. Pokrywa on także koszty związane z zaspokojeniem roszczeń osób, których
prawa wskutek treści lub wydrukowania albo innego wykorzystania reklamy zostały naruszone.
Zamawiający ponosi odpowiedzialność za zgodność reklamy z postanowieniami ustawy Prawo
prasowe, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawnych.
6. Opublikowanie materiałów niespełniających wymogów technicznych Wydawnictwa może nastąpić
wyłącznie na odpowiedzialność Zamawiającego, na podstawie odrębnego pisemnego oświadczenia.
7. Zamawiający ma prawo, za zgodą Wydawnictwa, dokonać na własny koszt zmian w materiałach
reklamowych. Dokonanie zmian po zamknięciu numeru nie jest możliwe.
8. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo odmowy publikacji reklamy bez podania przyczyny w ciągu
trzech dni od daty nadesłania zamówienia. Zawiadomienie o odmowie publikacji reklamy zostanie
przesłane w formie pisemnej.
9. Tekst reklamy, ogłoszenia, artykułu sponsorowanego będzie wyraźnie oznaczony zgodnie z
wymogami Prawa Prasowego.
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
10. Zamawiający może zrezygnować z publikacji reklamy nie później niż na 14 dni przed wyznaczonym
terminem dostarczania materiałów.
11. Wydawnictwo nie gwarantuje Zamawiającemu, że reklama opublikowana będzie na konkretnej
stronie, jak również tego, że obok reklamy Zamawiającego nie ukaże się reklama konkurencyjnej
firmy, chyba że zainteresowane strony zawrą stosowną umowę normującą tę kwestię.
§ 5 Odpowiedzialność i postępowanie reklamacje
1. Wydawnictwo zapewnia jakość druku odpowiadającą poziomowi poligraficznemu czasopisma.
2. Zamawiający ma prawo złożenia reklamacji w formie pisemnej w terminie 10 dni od daty publikacji.
Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Wydawnictwo w terminie 14 dni.
3. Reklamacja powinna szczegółowo opisywać rodzaj wad i usterek.
4. Reklamacji nie podlegają reklamy, których projekty były dostarczone bez próby kolorów proof.
5. Wydawnictwo nie odpowiada za wady jakościowe druku zamówionej reklamy ujawnione w
pojedynczych egzemplarzach czasopisma i nieprzekraczające 1% całego nakładu.
6. W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy z przyczyn leżących po stronie
Wydawnictwa, Wydawnictwo zobowiązuje się do ponownego umieszczenia reklamy lub ogłoszenia w
terminie ustalonym z Zamawiającym.
7. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo nieuwzględnienia reklamacji w przypadku dostarczenia
materiałów reklamowych po terminie.
8. Złożenie reklamacji nie zwalnia Reklamodawcy z obowiązku uregulowania należności wynikającej ze
zlecenia.
9. Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności w stosunku do Zamawiającego za brak realizacji
zamówionej publikacji z powodu działania siły wyższej.
10. Daty emisji reklamy mogą ulec zmianie z powodów technicznych.
§ 6 Anulowanie zamówienia
1. Reklamodawca może zrezygnować z zamówionej reklamy (anulowanie zlecenia). Rezygnacja musi
zostać zgłoszona Wydawnictwu na piśmie (faks, poczta) lub drogą elektroniczną (e-mail), pod
rygorem nieważności.
2. Rezygnacja ze zlecenia nie spowoduje konsekwencji finansowych po stronie Reklamodawcy, jeżeli
nastąpi nie później niż 14 dni roboczych przed terminem dostarczenia materiałów reklamowych.
3. W przypadku gdy oświadczenie o anulowaniu zlecenia zostanie zgłoszone Wydawnictwu później niż
w terminie określonym w punkcie 2 powyżej, Reklamodawca, zależnie od terminu złożenia
oświadczenia, zobowiązany jest do zapłaty na rzecz Wydawnictwa:
a) 50% łącznej należności brutto za zlecenie − w przypadku anulowania zlecenia w okresie
między 13 a 5 dniem roboczym przed terminem dostarczenia materiałów reklamowych;
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
b) 100% łącznej należności brutto za zlecenie − w przypadku anulowania zlecenia później niż
5 dni roboczych przed terminem dostarczenia materiałów reklamowych.
4. Niedochowanie przez Reklamodawcę terminu dostarczenia materiałów reklamowych jest
równoznaczne z anulowaniem zlecenia na zasadach określonych w ust. 3b.
5. W przypadku zamówienia długoterminowego rezygnacja z choćby jednej lub kilku emisji reklamy
objętej zamówieniem, zobowiązuje Zamawiającego do zapłacenia Wydawnictwu kary umownej w kwocie
odpowiadającej równowartości 100% rabatu udzielonego za emisje reklam zrealizowanych w ramach
zlecenia.
§ 7 Cena i warunki płatności
1. Cenę za umieszczenie reklamy, ogłoszenia określa cennik. Wydawnictwo może udzielić
Zamawiającemu rabatu. Wysokość rabatu określana jest indywidualnie i zależy od wartości
zamówień oraz od dokonanej przedpłaty.
2. Dopłaty i rabaty liczone są od ceny podstawowej reklamy.
3. Ceny zawarte w cenniku są kwotami netto, do których należy doliczyć 23% podatku VAT.
4. Płatność za umieszczenie reklamy lub ogłoszenia będzie regulowana na podstawie dokumentu
proforma.
5. W tytule przelewu Zamawiający powinien podać numer dokumentu proforma.
6. Po dokonaniu płatności Wydawnictwo wystawia dokument sprzedaży (faktura VAT).
7. Wydawnictwo zastrzega sobie możliwość zmian cen reklam w ciągu roku. Nie dotyczy to reklam
zamówionych przed zmianą cennika.
8. Wydawnictwo ma prawo odmówić dalszej publikacji reklam w przypadku niedotrzymania przez
Zamawiającego terminu opłacenia faktur za poprzednie emisje.
§ 8 Postanowienia końcowe
1. Niniejszy Regulamin Publikacji Reklam i Ogłoszeń stanowią integralną część zamówienia, zgodnie z
art. 384 Kodeksu Cywilnego.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednio przepisy Kodeksu
Cywilnego.
3. Ewentualne spory wynikające z umów zawartych w oparciu o niniejszy Regulamin Publikacji Reklam
i Ogłoszeń będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Wydawnictwa.
4. Wydawnictwo zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu w każdym czasie.
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
Załącznik nr 1
SPECYFIKACJA TECHNICZNA
§ 1 Reklama prasowa
Formaty:
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
1. Wymagania techniczne.
a) dopuszczalne formaty reklam:
– PDF (fonty osadzone lub zamienione na krzywe, bitmapy w rozdzielczości 300 dpi, CMYK);
– EPS (fonty zamienione na krzywe, bitmapy w rozdzielczości 300 dpi, CMYK);
– TIFF, JPG (CMYK, 300 dpi).
Uwaga:
Nie przyjmujemy plików programu CorelDRAW (CDR). Bardzo cienkie elementy graficzne, a także małe
lub cienkie fonty powinny być złożone tylko z jednego koloru. Reklamy na spad powinny mieć wszystkie
elementy graficzne umieszczone w odległości minimum 5 mm od krawędzi strony. Podstawą do
składania reklamacji jest dostarczenie wraz z plikiem wydruku próbnego (proof, matchprint, cromalin).
2. Inne usługi:
a) inserty luzem:
– waga do 25 gramów,
– format max. 225 mm x 292 mm;
b) dodatki:
– (tip-ons) obejmują płyty CD, DVD, próbki towarów, kartki pocztowe i inne gadżety dołączane
do całego nakładu. Dodatki można zamawiać pod warunkiem wykupienia co najmniej jednej
reklamy całostronicowej,
– waga do 25 gramów,
– format max. 130 mm x 130 mm.
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
§ 2 Reklama internetowa
Formaty:
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
1. Banery reklamowe w portalu:
a) pliki SWF lub GIF/JPG. Kreacje typu SWF nie mogą być w wersji wyższej niż 10 (Action
Script 3.0). Wielkość pliku – do 50 Kb;
b) wymiary podstawowe kreacji:
– box 340 × 280 px,
– billboard 990 × 100 px,
– double billboard 990 × 200 px,
– triple billboard 990 × 300 px,
– banner 670 x 13 px.
c) kreacje GIF/JPG:
– kreacja musi mieć wagę oraz rozmiary zgodne z jej opisem (do 50 kB);
– kreacja musi mieć taką samą nazwę jak kreacja SWF (różnić się tylko rozszerzeniem).
d) kreacje SWF:
– kreacja musi mieć wagę oraz rozmiary zgodne z jej opisem (do 50 kB);
– kreacja musi mieć taką samą nazwę jak kreacja GIF/JPG (różnić się tylko rozszerzeniem);
– wszystkie kreacje SWF, niezależnie od ich formy, muszą mieć zaszytą zmienną
_root.clickTag, umożliwiającą zliczanie kliknięć przez AdServer.
e) nad przygotowaną animacją tworzymy nową warstwę. Ustawiamy ją jako najwyższą;
f) rysujemy na niej prostokątny obszar, który przekształcamy na symbol – buton;
g) wchodzimy w symbol i nadajemy jego zawartości parametr przezroczystości;
h) do symbolu dowiązujemy następujące wywołanie funkcji getURL i ustalamy parametry:
on (release)
{
getURL (_root.clickTag,”_blank”);
}
(UWAGA NA WIELKOŚĆ LITER W ZMIENNEJ _root.clickTag)
– wraz z kreacją SWF należy dostarczyć heksadecymalny kolor tła (z wyjątkiem form
layerowych).
2. Jak sprawdzić czy plik SWF zawiera poprawnie „zszyty” _ROOT.CLIC TAG?
W oknie przeglądarki (np. Internet Explorer 6) wpisujemy adres URL do pliku SWF (nie lokalnie,
tylko przez http://), dopisujemy bez pozostawiania odstępu ?clickTag= i także bez odstępu adres
URL, do którego ma odsyłać kreacja, inny niż docelowy dla danej kampanii, np.
http://www.adocean.pl. Następnie klikamy kreację. Jeśli w nowym oknie otworzy się strona, której
URL wpisaliśmy, to kreacja jest poprawnie wykonana, np.:
www.adocean.pl/pliki/brandmark.swf?clickTag=http://strona.docelowa.pl
a) wraz z kompletem kreacji powinien być dostarczony heksadecymalny kolor tła dla kreacji
SWF. Punkt pomijamy, jeżeli tło jest białe (#FFFFFF). Wymóg ten może zostać zaniedbany
BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k., tel. 22 290 66 11, 664 463 089, e-mail: [email protected]
MEDIA EFEKTYWNEJ KOMUNIKACJI
także w przypadku, gdy kreacja jest formą layerową (czyli bezhtmlowym tłem – np.
brandmark, toplayer). Nie ponosimy odpowiedzialności za zmiany wyglądu kreacji
wynikające z zaniedbania wymagania z tego punktu;
b) wraz z kreacją musi być dostarczony aktywny URL/URL-e, do którego/których mają
odsyłać kreacje oraz kody serwujące, za pomocą których reklama ma być serwowana.
Adres docelowy nie może być dłuższy niż 200 znaków;
c) w przypadku kreacji zawierających przezroczyste obszary nie dopuszcza się przykrywania
ich niewidocznym przyciskiem przechwytującym kliknięcia – jedynie widoczne dla
użytkownika fragmenty kreacji mogą przekierowywać po kliknięciu na stronę
reklamodawcy;
d) niedozwolone jest tworzenie kreacji zaciągających dodatkowe elementy lub odwołujących
się do zewnętrznych plików (np. streaming w kreacjach SWF). Wyjątkiem są kreacje,
których założeniem jest takie właśnie działanie;
e) niedozwolone jest używanie skryptów zmieniających okno przeglądarki (wymiar,
położenie). Wyjątek stanowią kreacje, których założeniem są takie właśnie działania;
f) niedozwolone jest używanie skryptów śledzących interakcję użytkownika (e-tuning);
g) nie będą przyjmowane kreacje ani kody serwujące powodujące występowanie błędów lub
ostrzeżeń podczas serwowania reklamy.
3. Reklama w newsletterze:
a) plik JPG lub PNG. Wielkość pliku – do 30 kB;
b) wymiary kreacji:
– baner w newsletterze 670 x 120 px,
– megabaner w newsletterze 700 x 240 px.
c) prosimy o podanie adresu strony WWW, do której ma prowadzić link reklamy.