3M: 5 lat dzierżawy maty to koszt 8 tys. zł

Udostępnij artykuł

Branżowe firmy przedstawiają różne poglądy na temat dzierżawy i sprzedaży mat. Arkadiusz Choczaj, kierownik marketingu w CWS-boco Polska twierdzi twierdzi, że przy dzierżawie hotelarz nie obciąża swojego budżetu zakupem mat, ponieważ proponowana jest mu usługa tzw. "wynajmu czystości". – W ramach tej usługi producent regularnie czyści i serwisuje maty. Klient ponosi jedynie stałe comiesięczne koszty wynajmu. Co więcej, korzysta na efekcie skali. CWS-boco zamawia i kupuje produkty objęte gwarancją producenta za niższą, hurtową cenę, zachowując przy tym jakość usług i oferowanych produktów. Koszt dzierżawy mat zależy od wielu czynników m.in. rodzaju i liczby wynajmowanych mat oraz częstotliwości ich wymiany – przyznaje nasz rozmówca.
Profesjonalnym wynajmem mat zajmuje się także szwedzka firma Hr Björkmans. – Hotelarz ponosi jedynie koszt cztero- lub dwunastotygodniowego czynszu. Ceny uzależnione są od rozmiaru, częstotliwości wymian, okresu umowy, jak również i liczby zamówionych mat. Oferujemy także wynajem mat z logo, który jest bardzo popularną usługą. Czas trwania umów na maty logo to 3 lata – mówi Agneta Olsson, przedstawicielka firmy.
Mimo sprzeczności dotyczącej formy nabycia maty, eksperci przekonują, że samo jej posiadanie pozwala zaoszczędzić na sprzątaniu od 2 do 10 zł/mkw. dziennie.

Opublikowano: 19.03.2010
Aktualizacja: 19.03.2010