3M: 5 lat dzierżawy maty to koszt 8 tys. zł

Udostępnij artykuł

Branżowe firmy przedstawiają różne poglądy na temat dzierżawy i sprzedaży mat. Arkadiusz Choczaj, kierownik marketingu w CWS-boco Polska twierdzi twierdzi, że przy dzierżawie hotelarz nie obciąża swojego budżetu zakupem mat, ponieważ proponowana jest mu usługa tzw. "wynajmu czystości". – W ramach tej usługi producent regularnie czyści i serwisuje maty. Klient ponosi jedynie stałe comiesięczne koszty wynajmu. Co więcej, korzysta na efekcie skali. CWS-boco zamawia i kupuje produkty objęte gwarancją producenta za niższą, hurtową cenę, zachowując przy tym jakość usług i oferowanych produktów. Koszt dzierżawy mat zależy od wielu czynników m.in. rodzaju i liczby wynajmowanych mat oraz częstotliwości ich wymiany – przyznaje nasz rozmówca.
Profesjonalnym wynajmem mat zajmuje się także szwedzka firma Hr Björkmans. – Hotelarz ponosi jedynie koszt cztero- lub dwunastotygodniowego czynszu. Ceny uzależnione są od rozmiaru, częstotliwości wymian, okresu umowy, jak również i liczby zamówionych mat. Oferujemy także wynajem mat z logo, który jest bardzo popularną usługą. Czas trwania umów na maty logo to 3 lata – mówi Agneta Olsson, przedstawicielka firmy.
Mimo sprzeczności dotyczącej formy nabycia maty, eksperci przekonują, że samo jej posiadanie pozwala zaoszczędzić na sprzątaniu od 2 do 10 zł/mkw. dziennie.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 19.03.2010
Aktualizacja: 19.03.2010