71 proc. Polaków planuje rodzinne wakacje w kraju

Udostępnij artykuł
Wyniki ankiety Kayak.pl pokazują, że polskie rodziny kochają wypoczywać w kraju. Zdecydowana większość ankietowanych (71 proc.) spędzi lato w Polsce, a mniej niż co piąty (17 proc.) – zagranicą. Pozostała grupa to osoby, które postanowiły nie iść na żadne kompromisy i zamierzają podróżować zarówno lokalnie jak i poza granice Polski.

A jakie miejsca rodzice wybierają najchętniej na urlop w kraju? Morze to ulubione miejsce Polaków na wyjazd z dziećmi – niemal połowa respondentów (47 proc.) wytypowała Bałtyk jako najlepszy wakacyjny kierunek. Prawie co piąta rodzina zostająca w Polsce na lato, wyjedzie w góry (19 proc.). Trzecim najpopularniejszym kierunkiem (16 proc.) są polskie jeziora, a dopiero za nimi znalazły się polskie miasta oraz wsie.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Wakacje u dziadków czy na kolonii?

Nie ma nic lepszego niż wspólne wakacje. Ponad połowa rodziców (54 proc.) planuje latem wyjechać na urlop razem ze swoimi dziećmi. Jest to szczególnie często wybierana odpowiedź wśród rodziców w wieku od 25 do 49 lat. Zdecydowanie mniej popularne są zorganizowane formy wakacji – kolonie czy szkoły letnie. Zaledwie 5 proc. ankietowanych wysyła swoje pociechy na zajęcia w mieście, a 13 proc. – na obozy czy wyjazdy kolonijne. Jednak także tutaj wiele zależy od wieku rodziców – ci do 24 lat trochę częściej decydują się na zorganizowane formuły: 18 proc. na obozy i 12 proc. na szkoły letnie. Chętniej dzieci wysyłane są na lato do dziadków lub krewnych – 15 proc. wszystkich badanych rodziców wskazało to, jako ich sposób na zorganizowanie pociechom tegorocznych wakacji. A niemal jedna trzecia (27 proc.) nie planuje niczego specjalnego. Jednak to głównie (58 proc.) rodzice w wieku ponad 50 lat, których dzieci są zapewne starsze i mogą już same decydować o planach na lato.

– Bardzo cieszy nas odkrywanie, jak bardzo Polacy uwielbiają podróżować – także całymi rodzinami – i jak chętnie wybierają na wakacje Polskę. Coraz cieplejsze lata i dynamicznie rozwijająca się infrastruktura turystyczna to z pewnością niektóre z powodów, dla których tak wiele rodzin decyduje się na wakacje w kraju, szczególnie nad Bałtykiem, w górach czy nad polskimi jeziorami – komentuje
Aleksandra Sowa-Frąckowiak, rzecznik prasowy Kayak.pl.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.06.2019
Aktualizacja: 18.06.2019