Na kwotę sprzedaży w I kwartale 2010 roku składa się sprzedaż wygenerowana przez restauracje AmRest operujące w Europie (304,4 mln zł) oraz w Stanach Zjednoczonych (176,8 mln zł).
– Największym czynnikiem wpływającym na wyniki sprzedaży było umocnienie się złotego do walut lokalnych. Sprzedaży Grupy AmRest w walucie lokalnej była bez zmian (0,0 proc.) w porównaniu z rokiem ubiegłym, w porównaniu do -7,7 proc. w zł. W przypadku Stanów Zjednoczonych, dynamika sprzedaży w dolarach wynosiła -3,9 proc., w przeliczeniu na złotówki było to -19,5 proc. Dynamika sprzedaży w Europie wynosiła 2,4 proc. w walutach lokalnych i 0,8 proc. w przeliczeniu na zł – podał AmRest w kominikacie giełdowym.
Po 12 miesiącach 2009 roku przychody ze sprzedaży AmRestu wyniosły ponad 2 mld zł (1,4 mld zł rok wcześniej). Sprzedaż Grupy w samym IV kw. 2009 r. wyniosła 482,4 mln zł. W całym 2009 r. skonsolidowany wynik netto spółki wyliczono na 38,7 mln zł, w porównaniu do 29,3 mln zł w roku 2008.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku Spółka rozwija portfolio międzynarodowych marek, liderów w swoich kategoriach, takich jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Applebee’s i Starbucks, w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza ponad 445 restauracjami w segmencie restauracji szybkiej obsługi i restauracji z obsługą kelnerską. W 2009 r. firma otworzyła około 50 restauracji (jednocześnie zamknęła kilkanaście nierentownych). W tym roku ma ich powstać więcej, bo 60-70.