AmRest wzmacnia obecność marki KFC w Polsce

Udostępnij artykuł

Grupa otworzyła swoją piątą restaurację KFC w Polsce w tym roku. Łącznie, AmRest ma w kraju ponad 600 lokali, z czego 340 (blisko 55 proc. polskiego portfolio) to punkty pod szyldem KFC.

Pomimo niepewności gospodarczej w ostatnich latach, AmRest kontynuował plan rozwoju KFC w Polsce, otwierając w 2022 roku 20 nowych restauracji tej sieci. Firma zamierza konsekwentnie zwiększać udział marki na polskim rynku, m.in. poprzez otwarcia kolejnych lokali, jak również wdrażanie rozwiązań cyfrowych.

Polska jest aktualnie największym rynkiem AmRest, który odpowiada za 24 proc. sprzedaży całej Grupy. W 2022 roku Grupa AmRest osiągnęła rekordowe przychody na poziomie 2 422 mln EUR, wzrost o 26,3 proc. rok do roku. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła 1 133.8 mln EUR, odpowiadając za 46,9 proc. sprzedaży całej Grupy i notując wzrost o 29.9 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. Wpływ na wyniki miało m.in. stopniowe znoszenie obostrzeń dla kanału dine-in (sprzedaż na miejscu) oraz wzrost sprzedaży w kanale take away (na wynos).

Od wielu lat koncentrujemy się na zwiększaniu obecności KFC w Polsce, co przekłada się na silną pozycję marki w segmencie restauracji z szybką obsługą. Cieszymy się, że możemy stale zwiększać dostępność naszych usług dla coraz większej liczby gości. Dzięki niedawnym otwarciom jesteśmy na dobrej drodze do dalszego, zrównoważonego wzrostu – powiedział Bartosz Pęczalski, KFC President Poland.

Źródło: AmRest

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE marzec-kwiecień 2023
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 15.05.2023
Aktualizacja: 15.05.2023