Andrzej Gut-Mostowy: Polski Bon Turystyczny okazał się ogromnym sukcesem

Udostępnij artykuł
Pięć milionów dzieci, które skorzystały z Polskiego Bonu Turystycznego i ponad 1,7 miliarda złotych płatności zrealizowanych z jego pomocą – tak prezentuje się podsumowanie wakacji 2021.

Minęły kolejne wakacje w cieniu pandemii. Wielu Polaków zdecydowało się spędzić je w kraju i zapłacić za wypoczynek Polskim Bonem Turystycznym. Świadczenie, którym zostało objętych ponad 7 milionów dzieci, to pomoc finansowa zarówno dla rodzin z dziećmi, jak i przedsiębiorców z branży turystycznej.

Polski Bon Turystyczny okazał się ogromnym sukcesem. Liczba aktywacji i wykorzystania bonu do opłacenia wakacyjnego wypoczynku pozwoliły wielu przedsiębiorcom częściowo odrobić straty z wielu poprzednich miesięcy. Wierzę, że pobudzony przez to rozwiązanie trend na turystykę krajową będzie nadal się utrzymywał, Polacy będą aktywnie podróżować także w niższych sezonach i te wakacje będą tylko punktem wyjścia do dalszej odbudowy dla całej branży mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju i Technologii.

ŚWIAT HOTELI – CZERWIEC-LIPIEC 2021
>> KLIKNIJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNYM WYDANIEM <<

Pierwszy boom na tegoroczne wyjazdy z bonem przyniosły maj i czerwiec, tuż po zniesieniu obostrzeń w branży turystycznej. Na koniec czerwca liczba aktywowanych bonów wyniosła ponad 2 miliony i ponad 640 milionów złotych zrealizowanych płatności.

Zainteresowanie bonem nie słabło przez całe wakacje i tylko w ciągu 2 miesięcy liczba aktywacji wzrosła do 3 milionów a 2,6 miliona płatności zrealizowanych za pomocą bonu przyniosło już łącznie ponad 1,7 miliarda złotych, z czego ponad miliard wpłynął tylko w okresie wakacyjnych miesięcy. Z wypoczynku z Polskim Bonem Turystycznym skorzystało już 5 milionów dzieci.

W bazie podmiotów turystycznych przyjmujących płatności bonem znajduje się ponad 28 tysięcy podmiotów.

Interesujące jest także rozłożenie w czasie wypoczynku i płatności z wykorzystaniem bonu. W odróżnieniu od poprzednich lat, kiedy wyraźnie wyższa aktywność turystyczna zauważalna była w pierwszym miesiącu wakacji, płatności realizowane z bonem turystycznym rozkładały się równomiernie na lipiec i sierpień. Przedsiębiorcy turystyczni, którzy przystąpili do programu i przyjmują płatności bonem, w pełni skorzystali więc z ruchu turystów przez cały sezon i nie odczuli w sierpniu spadku liczby gości i przychodów – mówi Rafał Szlachta, prezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

Sezon na bon

Możliwość wykorzystania Polskiego Bonu Turystycznego nie kończy się jednak wraz z wakacjami. Wciąż można korzystać z niego płacąc za liczne atrakcje i jednodniowe wycieczki, nawet te bez noclegu (pod warunkiem, że w pakiecie znajdują się 2 różne usługi), city breaki, wycieczki szkolne, obozy, zielone szkoły czy turnusy rehabilitacyjne dla dzieci z niepełnosprawnościami.

Bonem można płacić do końca marca 2022 roku. Także za wyjazdy planowane po tym terminie, o ile płatność zostanie zrealizowana do 31.03.2022 roku.

Planując kolejne podróże warto sprawdzić nie tylko listę podmiotów przyjmujących płatności bonem dostępną na stronie Polskiego Bonu Turystycznego, ale także mapę podmiotów wyróżnionych przez Polską Organizację Turystyczną Certyfikatem Dobrych Praktyk. Potwierdza, że ich oferta jest dostosowana do potrzeb turystyki rodzinnej i osób z niepełnosprawnościami, usługi są świadczone na najwyższym poziomie i z dbałością o bezpieczeństwo gości i pracowników.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.09.2021
Aktualizacja: 05.09.2021