Badanie: Jak Polacy planują wakacje?

Udostępnij artykuł
Lato to czas upragnionego wypoczynku. Niektórzy myślą o nim kilka miesięcy wcześniej, inni dają się ponieść i spontanicznie decydują na wyjazd. Która z tych tendencji przeważa wśród Polaków? Z badania firmy Sun & Snow wynika, że ponad 30 proc. korzysta z oferty „first minute”, a 28 proc. woli zostawić decyzję na ostatnią chwilę.

Jak Polacy planują wakacje? Coraz więcej osób rezerwuje swój pobyt z wyprzedzeniem, jednak są też tacy, którzy decydują się zostawić to na ostatnią chwilę. Wszystko zależy od celu podróży, wielkości grupy oraz destynacji.

Niemal 54 proc. badanych deklaruje, że rezerwuje wakacyjne pobyty nie wcześniej niż dwa miesiące przed wyjazdem, 23 proc. robi to wcześniej niż 3 miesiące przed urlopem. Podróżujący korzystają z tego, że wakacje „first minute” są zazwyczaj tańsze wtedy, gdy rezerwujemy je z dużym wyprzedzeniem. To właśnie rodziny z dziećmi decydują się na wczesną rezerwację, by uniknąć niespodzianek i rosnących z czasem cen. W ten sposób redukujemy stres i dodatkowe koszty.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

Inaczej wyglądają wyjazdy osób podróżujących w pojedynkę lub mających wolny zawód, które nie wiedzą, kiedy będą miały mniej zleceń i będą mogły sobie pozwolić na wyjazd. Są to wyprawy spontaniczne, najczęściej planowane „na ostatnią chwilę”, tzw. „last minute”. Coraz częściej decydują się na nie także rodziny. Z ofert last minute korzysta około 28 proc. podróżujących. Niemal 10 proc. z nich zostawia tę decyzję na kilka dni przed wyjazdem. Ma to swoje plusy i minusy. Last minute potrafi być tak samo korzystne cenowo, jak first minute. Czasem nawet tańsze. Jednak wiąże się to z ryzykiem, że nie znajdziemy opcji idealnej, ponieważ wszystkie atrakcyjne apartamenty będą zajęte albo zwyczajnie nie będziemy mieć czasu na szukanie.

Informacja o badaniu:
Badanie zostało zrealizowane przez agencję SW RESEARCH metodą CAWI (własny panel internetowy do badań online) w lutym 2018 roku.

ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie SH-04-05-2019-stos.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.07.2019
Aktualizacja: 28.06.2019