Bon turystyczny ważny dłużej

Udostępnij artykuł
Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelę ustawy o Polskim Bonie Turystycznym. Zgodnie z nowymi przepisami czas obowiązywania bonów został przedłużony do 30 września 2022 roku.

Dotychczas z Polskiego Bonu Turystycznego skorzystało już ponad 5 milionów dzieci. Jednak przedłużające się lockdowny i obawy związane z pandemią nie pozwoliły skorzystać ze świadczenia wszystkim uprawnionym. Dzięki wprowadzonej zmianie Bonem Turystycznym będziemy mogli zapłacić za rodzinny wypoczynek aż do 30 września 2022 roku.

W minionych miesiącach bardzo wiele polskich rodzin i przedsiębiorców, z myślą o których powstał program, już skorzystało z Polskiego Bonu Turystycznego. Sytuacja pandemiczna sprawiła jednak, że nie wszyscy mieli taką możliwość. Środki zabezpieczone w budżecie na realizację programu wynoszą 4 miliardy złotych i powinny zostać spożytkowane. Taki jest cel nowelizacji ustawy i przesunięcia terminu ważności bonu o pół roku, włączając w to kolejny sezon wakacyjny. Wierzę, że dzięki temu wszyscy beneficjenci będą mogli skorzystać z dodatkowych środków na wypoczynek, a do branży trafi kolejny znaczący zastrzyk finansowy mówi Andrzej Gut-Mostowy, sekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, inicjator programu Polski Bon Turystyczny.

Dotychczasowa kwota uzyskana z tytułu płatności bonem wyniosła blisko 2 miliardy złotych. To środki, które trafiając na konta przedsiębiorców i organizacji turystycznych, wsparły ich działalność w czasie kryzysu wywołanego pandemią COVID-19. Zdecydowały o zachowaniu płynności finansowej, utrzymaniu zatrudnienia, a nawet przetrwaniu wielu firm z branży.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Program Polski Bon Turystyczny jest narzędziem, które odpowiada na potrzeby związane z większym dofinansowaniem wypoczynku i wpływa na poprawę sytuacji uczestniczących w nim przedsiębiorstw. Udział w programie pozwolił wielu z nich utrzymać płynność finansową. Paradoksalnie też, pomimo bardzo trudnej sytuacji wielu przedsiębiorców zyskało nowych klientów, m.in. dzięki rozszerzeniu działalności o propozycje wypoczynku dla rodzin z dziećmi czy tworzeniu ofert dostosowanych do preferencji osób z grup zagrożonych wykluczeniem, takich jak rodziny i dzieci z niepełnosprawnościami. Dzięki zaangażowaniu właścicieli obiektów i organizatorów turystycznych oraz programom wspierającym ich działalność i dobre praktyki w turystyce, nowa jakość oferty turystycznej zostanie z nami na dłużej. Przedłużenie okresu obowiązywania bonu pozwoli cieszyć się nią wszystkim beneficjentom programumówi Anna Salamończyk-Mochel, wiceprezes Polskiej Organizacji Turystycznej.

O Polskim Bonie Turystycznym

Polski Bon Turystyczny w wysokości 500 zł przysługuje na każde dziecku do 18 roku życia . Jest dostępny na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS. Osoby uprawnione, które dotychczas nie aktywowały przysługującego im świadczenia, mogą to zrobić logując się na swój profil na PUE ZUS. Szczegółowa instrukcja aktywacji bonu dostępna jest na stronie Polskiego Bonu Turystycznego.

Dodatkowe świadczenie w wysokości 500 zł przysługuje dzieciom posiadającym orzeczenie o niepełnosprawności. Każde dziecko z niepełnosprawnością może otrzymać bon o łącznej wartości 1000 zł. Aktywacja odbywa się poprzez indywidualne konto osoby uprawnionej, która w swoim profilu PUE ZUS ma przyznane świadczenie podstawowe.

Osoby, które jeszcze nie wykorzystały aktywowanych bonów, lub wykorzystały je częściowo, na swoim profilu PUE ZUS mogą także sprawdzić stan posiadanych środków.

Polski Bon Turystyczny jest dokumentem elektronicznym i ma postać 16-cyfrowego, unikalnego kodu. Nie podlega wymianie na gotówkę ani inne środki płatnicze. Można wykorzystać go w ponad 29 tysiącach obiektów w całej Polsce: Lista obiektów

Bonem można zapłacić za wypoczynek rodziny, ferie, wakacje czy jednodniowe wycieczki. Poza tym za zorganizowany wypoczynek dzieci i młodzieży. Szkolne wycieczki, zimowiska, kolonie i półkolonie, obozy, turnusy rehabilitacyjne czy imprezy turystyczne, łączące minimum dwie usługi.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.12.2021
Aktualizacja: 22.12.2021