Budowa łódzkiej Sukcesji ruszy jesienią

Udostępnij artykuł

Sukcesja zajmie teren o powierzchni 3,2 ha między al. Politechniki, ul. Rembielińskiego i kampusem Politechniki Łódzkiej. Jej „sercem” stanie się odbudowana fabryka Albrechta i Gampego z początku XX wieku (późniejsze Zakłady Przemysłu Bawełnianego Maltex), w której zostanie zachowanych wiele oryginalnych elementów architektonicznych. 8 mln zł na rewitalizację pofabrycznych budynków przekaże Urząd Marszałkowski w Łodzi z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.
Audyt wykonany przez firmę Ernst & Young wykazał, że taka inwestycja jest potrzebna Łodzi. Jej realizacja zostanie podzielona na trzy etapy. W pierwszej kolejności – do końca 2012 roku – mają powstać galeria handlowa, część rozrywkowo-rekreacyjna oraz parkingi, w następnym etapie będzie wybudowany hotel, a w ostatnim biurowiec. Szacunkowy koszt budowy pierwszego etapu wynosi około 80 mln euro, a dwóch kolejnych – 40 mln euro.
Jak podaje inwestor- spółka Fabryka Biznesu, atutem Sukcesji będzie lokalizacja: bliskość ulicy Piotrkowskiej, hal Międzynarodowych Targów Łódzkich i sportowej oraz kampusu Politechniki Łódzkiej, a także dobra komunikacja z innymi dzielnicami Łodzi i drogą krajową nr 1. Z raportu firmy konsultingowej GENI Polska wynika, że dzięki takiemu położeniu potencjalnie 940 tys. osób będzie tu mogło dojechać z różnych rejonów Łodzi i innych miejscowości aglomeracji łódzkiej w ciągu 30 minut.
Nowe Centrum ma być przykładem połączenia nowoczesnej architektury z nawiązującą do przemysłowych tradycji miasta. Zamiarem inwestora jest uczynienie z niej ulubionego miejsca wypoczynku i rozrywki łodzian, przyjaznego dla turystów oraz gości m.in. Międzynarodowych Targów Łódzkich i Politechniki Łódzkiej. Obiekt zostanie wybudowany w oparciu o proekologiczne i energooszczędne technologie, z wykorzystaniem m.in. kolektorów słonecznych, ledowego oświetlenia, odnawialnej energii i szarej wody. Będzie przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Koncepcję architektoniczną opracowuje warszawska pracownia Hermanowicz Rewski Architekci.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 08.04.2010
Aktualizacja: 08.04.2010