Challenge dla GOPR – ratownictwo górskie i branża spotkań razem w akcji CSR

Udostępnij artykuł
W dniach 11-13 września br. w Podlesicach odbędzie się akcja CSR mająca na celu wparcie rozbudowy i modernizacji Centralnej Stacji Ratunkowej Grupy Jurajskiej GOPR, w której wezmą udział wolontariusze ze stowarzyszenia MPI Poland Chapter oraz studenci Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Wydarzenie zwieńczy panel dyskusyjny poświęcony bezpieczeństwu eventów, realizowany 17 września w Warszawie, w ramach Meetings Week Poland 2020.

Rozbudowa stacji rozpoczęła się na początku 2020 roku. Poza modernizacją istniejących pomieszczeń, tegoroczne plany zawierają m.in. stworzenie dużej części edukacyjnej, w której w przyszłości będą szkoleni ratownicy górscy z całego kraju.

Misją MPI jako lidera światowych standardów jest dzielenie się know-how z członkami sektora MICE. Na pierwszym miejscu stawiamy bezpieczeństwo, dlatego właśnie na tym aspekcie skupiliśmy się, planując najbliższe działania edukacyjne – zapowiada Monika Dymacz-Kaczmarczyk, prezes MPI Poland Chapter.

Uczestnicy akcji pomogą w pracach związanych z powstawaniem nowych przestrzeni stacji, odbędą szkolenie z pierwszej pomocy, a także dowiedzą się o możliwych formach współpracy z GOPR, takich jak: wsparcie eventów, zabezpieczenia przedmedyczne imprez czy szkolenia w obszarze bezpieczeństwa w zakresie turystyki górskiej.

Nasze spotkanie to świetna okazja na wymianę doświadczeń oraz zacieśnienie współpracy pomiędzy ratownikami Górskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego a profesjonalistami organizującymi eventy – podkreśla Robert Pilarczyk, naczelnik Grupy Jurajskiej GOPR.

Powstanie GOPR w 1952 roku wynikało bezpośrednio z wzrostu rozwoju turystyki górskiej. Aktualnie w jego strukturach działa siedem oddziałów terenowych. Grupa Jurajska funkcjonująca od 1998 roku jest najmłodszą jednostką zapewniającą pomoc w trudno dostępnym terenie.

Turystyka ekstremalna jest szczególnie interesująca dla młodych adeptów świata eventów. Kooperacja z doświadczonymi ratownikami to doskonały sposób na zapoznanie przyszłych liderów tej branży z wyzwaniami związanymi z realizacją wydarzeń w regionie – zauważa dr hab. Jolanta Żyśko, prof. SGTiH Vistula, rektor Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula.

Organizatorami akcji są: stowarzyszenie MPI Poland Chapter oraz Szkoła Główna Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Partnerem strategicznym wydarzenia jest PZU.

Bezpieczeństwo spotkań jest priorytetem, niezależnie od ich formuły i lokalizacji. Właśnie dlatego PZU od lat aktywnie wspiera ratownictwo górskie, tym razem w ramach akcji Challenge dla GOPR – komentuje Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Prewencji i CSR PZU.

Z uwagi na aktualną sytuację oraz bieżące zaangażowanie ratowników w sezonie wakacyjnym trwającym od maja do października, organizatorzy zdecydowali o zamkniętej formule spotkania, w kameralnym gronie wolontariuszy.

Wszystkie osoby zainteresowane wsparciem projektu mogą dokonywać wpłaty z tytułem: „cele statutowe – rozbudowa CSR GJ GOPR” na konto bankowe o numerze: 56 1050 1591 1000 0022 3573 9881.

ŚWIAT HOTELI czerwiec-lipiec 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 01.09.2020
Aktualizacja: 01.09.2020