Dyrektor IBB Andersia o sytuacji na poznańskim rynku

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Trzeci kwartał roku zakoń­czył się obiecującym wy­nikiem co dało nadzieję, że kolejne miesiące będą równie dobre. Tak też się stało i paździer­nik mimo początkowych obaw, okazał się być lepszy niż wrze­sień. Udało się nam wypracować obłożenie na poziomie 76 proc. – komentuje dla Świata Hoteli Bartosz Borowski, dyrektor IBB Andersia w Poznaniu.

Co ważne cena średnia w IBB Andersia z mie­siąca na miesiąc również rosła i w październiku była o ponad 23 zł netto wyższa niż we wrześniu. Sukces tego miesiąca zawdzięczamy gościom zarówno biznesowym, choć tu należy za­uważyć , że segment MICE nie był już tak silny jak we wrześniu, jak i gościom indywidualnym, którzy nadal chętnie podróżowali w dni weekendowe. Ponadto, coroczny event organizowany w Poznaniu przyciągnął miłośników gier, co dodatkowo przyczyniło się do zwiększenia przychodów w tym właśnie segmencie. Po wielu miesiącach dominacji gości typu „leisure”, na przełomie trzeciego i czwartego kwartału zaczęliśmy odczuwać, że gość biznesowy wraca do naszego miasta i jego udział jest coraz bardziej znaczą­cy. Nadal brakowało jednak gości korporacyjnych, którzy wcześniej (przed pandemią) stanowili dla nas średnio około 15 proc. całości rezerwacji.

Listopad wy­glądał całkiem dobrze. Nie jest to poziom października, ale też nie jest to dla nas zaskoczenie. Koń­cówka roku zawsze była słabsza niż miesiące wcześniej typowo biznesowe. Dużym zainteresowa­niem gości indywidualnych cie­szył się długi weekend gdzie obło­żenie osiągało wynik powyżej 90 proc. W tych dniach udało się też wypracować cenę średnią wyższą niż w pozostałe dni weekendowe. Dwa pierwsze tygodnie listopa­da to obłożenie średnio 75 proc., niemniej jednak zauważamy, że PICK UP nie jest już tak mocny jak wcześniej. Na szczęście nie otrzymaliśmy fali anulacji, ale przyrost nowych rezerwacji był… Pełną treść komentarza publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.12.2021
Aktualizacja: 30.12.2021