Dzięki 500+ Polacy częściej podróżują z dziećmi

Udostępnij artykuł
Według danych serwisu turystycznego Travelist od wprowadzenia programu Rodzina 500+ Polacy częściej podróżują z dziećmi.Od 2016 r., czyli startu funkcjonowania systemu dopłat, liczba rezerwacji na rodzinne pobyty wypoczynkowe wzrosła o 28 procent. Celem wyjazdów z maluchami najczęściej są popularne kurorty takie jak Kołobrzeg, Gdańsk, Zakopane.

Jednymi z 10 dziedzin gospodarki, które odznaczają się największą dynamiką wzrostu wydatków po uruchomieniu 500+ jest turystyka i hotelarstwo. Według statystyk, między sezonem 2017 a 2018 liczba beneficjentów programu, którzy pojechali na wakacje wzrosła z 25 do 40 procent. Większy ruch turystyczny w grupie rodzin potwierdzają także analizy Travelist. Wynika z nich, że przez ostatnie trzy lata liczba rezerwacji pobytów wypoczynkowych z udziałem dzieci wzrosła o 28 procent.

– Rodzinne wyjazdy stanowią 43 proc. ogólnej liczby bookingów dokonywanych za pośrednictwem serwisu. Rodzinne wyjazdy zawsze miały duży udział wśród ogółu rezerwacji dokonywanych na naszej stronie, jednak od momentu wprowadzenia programu 500+  obserwujemy  bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży pobytów w hotelach z udziałem dzieci – mówi Agata Prosińska  director of Sales & Planning w Travelist – W naszym serwisie proponujemy kompleksowe pakiety wypoczynkowe dedykowane rodzinnym wczasom i wyjazdom, dostosowane do potrzeb całej rodziny i zawierające specjalne atrakcje dla najmłodszych – dodaje.

Szczególną popularnością cieszą się zwłaszcza krótsze, kilkudniowe wyjazdy, zwykle połączone z weekendem. Na rodzinne wycieczki użytkownicy Travelist najchętniej wybierają popularne kurorty. W ciągu ostatnich dwóch lat z maluchami wypoczywali najczęściej w takich miejscach jak Kołobrzeg, Szklarska Poręba, Mielno, Gdańsk, Zakopane. Najwięcej pobytów rodzinnych odbywa się w wakacje (blisko połowa) oraz w ferie (1/4). Podróżujący poszukują najczęściej obiektów noclegowych i hoteli gwarantujących możliwość aktywnego spędzenia czasu z dzieckiem i posiadających dodatkowe udogodnienia i atrakcje, z których skorzystać mogą najmłodsi.

Właściciele serwisu przewidują, że po wprowadzeniu świadczenia 500+ również na pierwsze dziecko w lipcu tego roku, jeszcze więcej rodzin będzie decydowało się na częstsze wyjazdy turystyczne przez co zainteresowanie usługami oferowanymi przez portale rezerwacyjne wzrośnie.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.04.2019
Aktualizacja: 11.04.2019