Foodsi, czyli pierwszą polską aplikacją do ratowania jedzenia i innych produktów, które mogłyby się zmarnować oraz Grupa Goodspeed – firma działająca w zakresie wysokospecjalistycznych usług logistycznych w temperaturze kontrolowanej dla producentów cateringów dietetycznych w Polsce, rozpoczynają współpracę. Razem pomogą cateringom w bezobsługowym zarządzaniu nadwyżkami jedzenia i dostawach do konsumentów paczek w okazyjnych cenach.
Dzięki współpracy nadprodukcja generowana przez cateringi może trafić prosto pod drzwi konsumentów w całym kraju w cenie nawet 50% niższej niż standardowa. To odpowiedź na potrzeby producentów, którzy mogą w ten sposób zminimalizować straty wynikające z nadprodukcji żywności, jak i konsumentów, którzy zyskają dostęp do jakościowych, gotowych do spożycia dań w okazyjnej cenie.
Foodsi i Goodspeed łączą siły w ramach inicjatywy wspierającej producentów cateringów dietetycznych w zarządzaniu nadwyżkami jedzenia. Dzięki współpracy z Goodspeed Foodsi udostępni możliwość sprzedaży nadprodukcji generowanej przez cateringi dietetyczne. Dla producentów to możliwość bezobsługowej sprzedaży nadwyżek jedzenia i zapobieganie jej marnowaniu.
Jak to działa?
Nowa usługa rewolucjonizuje dotychczasowe podejście panujące na rynku i umożliwia bezpośrednie dostawy pod drzwi konsumentów. W praktyce cateringi dietetyczne otrzymają możliwość wystawienia na platformie Foodsi oferty paczek niespodzianek z informacją o szacowanej kaloryczności oraz koszcie – zwykle to rabat na poziomie ok. 50% w stosunku do ceny regularnej.
Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Klient z kolei może składać zamówienie poprzez Foodsi. Wraz z nową aktualizacją, w aplikacji pojawi się dedykowany cateringom dietetycznym proces zakupowy. Użytkownik będzie mógł wybierać spośród ofert swoje ulubione marki czy kaloryczność menu. W następnym kroku wypełnia formularz adresowy.
Następnie Grupa Goodspeed przejmuje realizację zlecenia i dostarcza jedzenie do konsumentów w całej Polsce, utrzymując jakość transportowanej żywności dzięki kontrolowanej temperaturze. Foodsi to pierwsza polska aplikacja do „ratowania” m.in. żywności, ale również kosmetyków, kwiatów i wielu innych. Na platformie udostępnionej przez firmę sklepy mogą wystawiać oferty produktów w niższej cenie w przypadku, gdy ich termin ważności zbliża się ku końcowi lub pojawia się nadprodukcja.
Partnerstwo z Foodsi to rewolucja na rynku dostaw przecenionych paczek z nadwyżek producentów cateringu. Dzięki integracji aplikacji z naszą platformą, korzystanie z opcji wystawiania do sprzedaży nadwyżek jedzenia oraz zamawiania ich przez konsumentów będzie proste i praktycznie bezobsługowe. Producenci decydują, ile paczek sprzedają i w jakiej cenie, a dalsza część współpracy z ich perspektywy wygląda jak realizacja zwykłego zamówienia. Dzięki naszym technologiom umożliwiamy komunikację między Foodsi, a firmami cateringowymi z całej Polski. Mamy doświadczenie w automatyzacji pracy i obniżaniu kosztów producentów cateringów dietetycznych, znamy ich potrzeby – a ta współpraca to odpowiedź na nie. Odpowiadamy także na potrzeby konsumentów szukających korzystnych cenowo zakupów. Po raz pierwszy polscy klienci zyskują dostęp do bezpośredniej dostawy paczek z nadprodukcji żywności z całej Polski – mówi Sylwester Rypina, prezes zarządu Goodspeed.
Zauważamy znaczny wzrost popularności trendu zero waste. Podyktowane jest to m.in. większą świadomością, ale także presją inflacyjną, która sprawia, że przeciętny konsument uważniej ogląda każdą wydaną złotówkę. Z drugiej strony mamy szybko rosnącą branżę cateringową, która ma wysokie koszty stałe i dynamicznie zmienną sprzedaż. Gdy tylko pojawia się ryzyko, że jakiekolwiek zasoby zostaną zmarnowane – wkracza Foodsi. Pomagamy przedsiębiorcom w sprzedaży nadwyżek i wspieramy ich płynność finansową, a konsumentom umożliwiamy tańsze zakupy i możliwość testowania diet pudełkowych różnych marek. Współpraca z Goodspeed otwiera dla nas nowe możliwości w kwestii ratowania żywności. W poprzednim roku uratowaliśmy prawie 700 ton jedzenia i jestem pewny, że razem uda nam się uratować znacznie więcej – komentuje Mateusz Kowalczyk, prezes zarządu i współzałożyciel Foodsi.
O marnowaniu żywności
W Polsce marnuje się ok. 4,8 miliona ton żywności rocznie, jak wynika z raportu Banków Żywności[1]. A z drugiej strony, średnie ceny jedzenia w Polsce w 2024 roku mają wzrosnąć od 3% (projekcja Narodowego Banku Polskiego) do 5,3% (analiza Credit Agricole). Na wagę złota są zatem inicjatywy, które pomogą w lepszej redystrybucji jedzenia, pomagającej w ograniczeniu niesprzedanej nadprodukcji i udostępniające ją klientom w lepszej cenie.
Współpraca marek jest dla Goodspeed kolejną odsłoną ekspansji na polskim rynku, gdzie firma stale poszerza obszar dostaw, rozwija rozwiązania digitalowe dla branży HoReCa, które umożliwiają automatyzację procesów związanych z obsługą zamówień oraz sprawne doręczenia do klienta końcowego. To m.in. platforma Caterings – system CRM dla branży cateringu dietetycznego oraz StockEasy – aplikacja dla branży gastronomicznej monitorująca aktualne ceny produktów.
O Goodspeed
Firma działająca w zakresie wysokospecjalistycznych usług logistycznych w temperaturze kontrolowanej dla producentów cateringów dietetycznych w Polsce. Spółka ma największy obszar dostaw, które realizuje we wszystkich regionach w kraju, pokrywając łącznie ponad 4800 miast i miejscowości. Goodspeed posiada nowoczesny hub chłodniczy w Ołtarzewie (woj. mazowieckie) o powierzchni 2,3 tys. mkw., z którego realizowane są wszystkie dostawy.
Spółka dostarcza dziennie około 50-60 tys. diet pudełkowych ponad 200 różnych producentów z całego kraju. Goodspeed w 2009 roku założyli bracia Sylwester Rypina i Paweł Rypina, którzy są większościowymi udziałowcami spółki (50,2 proc. akcji). Od 2023 roku Goodspeed jest spółką portfelową Enterprise Investors, jednego z wiodących w regionie CEE funduszy private equity.
O Foodsi
Foodsi to pierwsza polska aplikacja do ratowania jedzenia. Powstała, aby pomagać lokalnym biznesom w walce z marnowaniem żywności. Dzięki temu użytkownicy mogą znaleźć paczki w atrakcyjnych cenach (aż do 70% taniej), co pozwala zdecydowanie zmniejszyć wydatki na zakupy. Z Foodsi korzysta już 5 000 lokali w całej Polsce. Do inicjatywy dołączyły m.in. takie marki jak Carrefour, Thai Wok, Salad Story, North Fish, Bafra Kebab, Herbapol oraz Viking Point.
Źródło: Foodsi
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.