Opinia o śniadaniu może mieć wpływ na ponowny wybór hotelu, dlatego chcemy aby odczucia były pozytywne. Klienci doświadczają w trakcie podróży coraz lepszych standardów i jakości usług, przez co ich oczekiwania wciąż rosną, a branża hotelarska musi im sprostać.

Smak, różnorodność,świeżość
Śniadanie podawane jest zwykle w formie bufetu. W takim przypadku należy zadbać o odpowiednią organizację sali tak, aby uniknąć zamieszania i kolejek w szczytowych momentach. Ponadto liczy się jakość i świeżość serwowanych posiłków. Gdy bufet jest do dyspozycji gości przez kilka godzin warto zaopatrzyć lokal w tace ekspozycyjne i witryny z wkładem chłodzącym, które zapewniają świeżość wędlin, serów, warzyw i owoców przez długi czas. Pamiętajmy też, że jemy oczami, a więc estetyka ekspozycji powinna być naszym priorytetem. Pomogą nam w tym eleganckie półmiski i modne płyty do serwowania czy też kosze na pieczywo – Hendi zapewnia szeroki wybór asortymentu bufetowego.
W przypadku posiłków serwowanych na ciepło trzeba zadbać, aby były odpowiednio podgrzane i do ostatnich chwil śniadania utrzymane w cieple. Jajka na ciepło, kiełbaski czy boczek wciąż królują na talerzach gości hotelowych – w tym przypadku doskonale sprawdzą się podgrzewacze elektryczne i podgrzewacze na pastę, a także podgrzewacze indukcyjne. Te najwyższej jakości wykonane są w całości ze stali nierdzewnej i dostępne w różnych rozmiarach i kształtach. Ciekawą propozycją są również lampy wiszące do podgrzewania potraw, które nie dość, że doskonale spełnią swoją funkcję, to dodatkowo z uwagi na swój atrakcyjny i estetyczny wygląd dekorują wnętrze.
Kawa do śniadania to podstawa. Należy zapomnieć o kawie rozpuszczalnej. Liczy się smak i aromat świeżo mielonych ziaren oraz, w przypadku kaw mlecznych takich jak latte czy cappuccino, idealnie spienione mleko. W bufetach śniadaniowych najlepszym rozwiązaniem jest ekspres automatyczny, który ma niesłychanie wiele zalet. Z punktu widzenia gościa najważniejsze to łatwość obsługi oraz powtarzalność. Dzięki intuicyjnemu i czytelnemu panelowi sterowania zapewnia bezproblemową samoobsługę. Z kolei możliwość zaprogramowania poszczególnych parametrów napojów gwarantuje nam powtarzalność smaku, dzięki czemu klient otrzymuje każdego dnia ten sam smak i aromat ulubionej kawy. Warte uwagi są rozwiązania oferowane przez Hendi, np. nowoczesny i w pełni automatyczny ekspres do kawy z ekranem dotykowym przeznaczony do małego i średniej wielkości bufetu lub ekspresy Melitta dostępne w ofercie Grafen. Spośród kilku modeli na uwagę zasługuje Melitta Cafina XT7 z technologią Melitta TopFoam do wykańczania mlecznych kaw lśniącą i elastyczną mleczną pianką.
Czystość i estetyka
Oferta najwyższej jakości wyposażenia bufetowego oraz sprzętów kuchennych odpowiadająca na najbardziej wymagające oczekiwania hotelarzy jest ogromna. Należy jednak mieć również na uwadze, że nic tak nie potrafi zepsuć śniadania (posiłku) jak niedomyte naczynia. O ile hotelarze zdecydowanie wiedzą już, że inwestycja w dobrą profesjonalną zmywarkę gastronomiczną to podstawa, jednak szkło i sztućce umyte nawet w najlepszych urządzeniach trzeba wypolerować aby przed podaniem na stół uzyskać ich lśniący i krystaliczny wygląd. W dużych obiektach polerowanie może zajmować nawet do kilku godzin. Wiąże się to z ogromnymi nakładami czasu pracy i kosztów. Dlatego, jeśli polerowanie sztućców i szkła zajmuje choćby jedną godzinę dziennie warto zainwestować w polerkę gastronomiczną. To niesamowite urządzenia, które szybko, tanio i ekologicznie zapewniają sztućcom i kieliszkom piękny wygląd. Wystarczy umieścić je po umyciu w przeznaczonym do tego miejscu, a Gastropolerka zajmie się resztą. Dostępne w ofercie Gastro Rental urządzenia świetnie sprawdzają się zarówno w małych barach i kawiarniach, jak i w restauracjach czy hotelach. Należy jedynie dobrać odpowiedni model, dostosowany do potrzeb lokalu. Niektóre z maszyn są w stanie wypolerować nawet osiem tysięcy sztućców na godzinę. Żaden pracownik nie zrobi tego tak szybko i dokładnie, jak polerka do gastronomii. Lepiej więc zostawić nadawanie połysku maszynie, a personel przydzielić do innych ważnych zadań związanych z obsługą gościa. Korzystanie z Gastropolerek nie musi oznaczać drogich zakupów, w Gastro Rental można je kupić albo wynająć.
Hendi to kompleksowa oferta sprzętu i wyposażenia dla gastronomii. Naszym celem jest, aby restauratorzy i hotelarze skupiali się na swojej głównej działalności, podczas gdy my zadbamy o całą stronę technologiczną. Zapewniamy idealne rozwiązania dopasowane do potrzeb klientów.
Autorkami są:
Tatiana Miecznik, dyrektor handlowa Hendi Polska
Monika Dolata-Gałka, kierownik działu wynajmu długoterminowego Hendi Polska

Materiał został przygotowany specjalnie dla naszej redakcji
ŚWIAT HOTELI: kwiecień-maj 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem<


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.