Hilton rezygnuje z jaj klatkowych

Udostępnij artykuł
Sieć podjęła oficjalne zobowiązanie do przejścia na jaja z alternatywnych systemów hodowli do 2025 roku. Termin ten może się wydawać odległy, ale jest realny do spełnienia: w wielu krajach świata nadal trudno jest pozyskać jaja i produkty jajeczne niepochodzące z chowu klatkowego. Deklaracja dotyczy wszystkich obiektów sieci na świecie.

Hilton podjął oficjalne zobowiązanie do przejścia na jaja z alternatywnych systemów hodowli do 2025 roku. Termin ten może się wydawać odległy, ale jest realny do spełnienia: w wielu krajach świata nadal trudno jest pozyskać jaja i produkty jajeczne niepochodzące z chowu klatkowego.

Z ponad 5,6 tys. hotelami w 113 krajach, Hilton jest jedną z największych sieci hoteli na świecie. Do tej pory firma deklarowała przejście na jaja bezklatkowe jedynie w kilku swoich markach w 19 krajach. Opublikowane zobowiązanie obejmuje teraz wszystkie marki należące do sieci Hilton oraz wszystkie kraje, w których firma prowadzi działalność. 

– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że firma Hilton tak szybko zareagowała na naszą kampanię i przedstawiła jasny i wiążący termin wycofania jaj z hodowli klatkowych we wszystkich swoich placówkach na całym świecie – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera. Hilton jest kolejną międzynarodową siecią, obok hoteli Marriott, Hyatt i InterContinental, które zobowiązały się do globalnej rezygnacji z jaj klatkowych.

– Podczas gdy Hilton daje dobry przykład, nadal czekamy na odpowiedź od Best Western Hotels – dodaje Skowron. Obecnie trwa również międzynarodowa kampania przeciwko Best Western, wzywająca firmę do rezygnacji z jaj z hodowli klatkowych na całym świecie.

Fundacja Alberta Schweitzera jest częścią Open Wing Alliance, międzynarodowej koalicji, która zorganizowała globalny protest przeciwko Hiltonowi. Na początku kampanii, 8 maja, aktywiści z całego świata demonstrowali przed hotelem Hilton w Warszawie. Kampania objęła również ogólnoświatowe petycje online do sieci Hilton i Best Western, które w zaledwie 24 godziny podpisało ponad 10 tys. osób.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 14.05.2019
Aktualizacja: 14.05.2019