Hotelowe recenzje jednym z kluczowych czynników przy rezerwacji

Udostępnij artykuł

Najnowszy raport przygotowany przez Accor wskazuje na rosnące znacznie hotelowych recenzji przy wyborze miejsca na pobyt. Jak podaje wiodąca grupa hotelowa na świecie, aż 97% osób sprawdza opinie i komentarze w trakcie rezerwacji. Wśród narodowości, którzy najczęściej zostawiają opinie znaleźli się Polacy.

Przy poszukiwaniu miejsca na pobyt w trakcie planowania podróży 38% respondentów z 5 europejskich krajów zbadanych przez Accor wskazuje, że za każdym razem lub przez większość czasu rzetelnie sprawdza opinie pozostawione w Internecie.

Według badania, opinie i oceny gości są drugim najważniejszym czynnikiem w procesie podejmowania decyzji o rezerwacji. Na pierwszym miejscu znalazł się standard, wyposażenie i wystrój pokoi, a także udogodnienia oferowane przez hotel. Zaś na dalszych – opcje gastronomiczne, łączność Wi-Fi czy standardy higieny i bezpieczeństwa. Respondenci dokładnie sprawdzają opinie, średnio czytając około dziewięć recenzji miejsc, w których planują się zatrzymać. Przodują w tym Polacy, którzy sprawdzają około 10 opinii.

Czystość przede wszystkim

Czystość w hotelu jest informacją, jaka najbardziej interesuje gości przed rezerwacją – wskazało ją 52% badanych. Na kolejnych miejscach znalazły się: zależność między jakością a ceną (27% respondentów), standard i wyposażenie pokoi (26%), lokalizacja hotelu i dostępność do atrakcji (21%) oraz przyjazny personel (19%).

Zaznajomienie się z recenzjami jest znacznie bardziej ważne dla par i rodzin z dziećmi niż dla osób podróżujących samotnie. Dla 85% osób planujących wyjazd z partnerem opinie o hotelu są ważne, w przypadku rodzin – 82%, a przy wyjazdach służbowych – 55%. Jednak nawet przy indywidualnych wyjazdach, 66% badanych twierdzi, że czytanie recenzji jest kluczowe w podjęciu decyzji o rezerwacji.

Większość czytających opinie (63%) stara się podejść do nich obiektywnie, zwracając uwagę zarówno na pozytywne, jak i negatywne recenzje, przy czym najczęściej podkreślają to badani z Wielkiej Brytanii. Ponad dwie trzecie (67%) osób ignoruje opinie, które mają więcej niż 6 miesięcy, co pokazuje, jak istotne są aktualne recenzje i komentarze.

ŚWIAT HOTELI – MARZEC-KWIECIEŃ 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

świat Hoteli marzec-kwiecień 2024

Polacy najczęściej komentują

Spośród wszystkich pobytów w hotelach czy kurortach sześć na dziesięć osób (57%) opiniuje przynajmniej połowę z nich. Każde doświadczenie komentuje zaledwie 10% a blisko jedna trzecia deklaruje zostawianie recenzji przy większości pobytów. Opracowany przez Accor raport ujawnia, że podróżni z Polski najczęściej piszą recenzje, do czego przyznaje się 95% przebadanych Polaków. Na kolejnych miejscach znajdują się Hiszpanie (94%), Niemcy (85%) i Francuzi (84%), a najmniej skłonni do pisania recenzji są goście z Wielkiej Brytanii (79%). Członkowie programów lojalnościowych częściej niż pozostali goście pozostawiają komentarz po pobycie w hotelu – 94% w porównaniu do 79%.

Znaczna większość badanych (71%) docenia, gdy hotel odpowiada na recenzje, co wskazuje, że opinie gości są wysoko cenione przez zespół, który wchodzi w interakcje ze swoimi gośćmi. Największe uznanie dla tej praktyki wyrażają Hiszpanie (78% respondentów), a najmniejsze mieszkańcy Wielkiej Brytanii (59%). Jednocześnie 12% wyraziło opinię, że nie przepada za odpowiedziami, uważając je za nieszczere lub związane z PR-owym obowiązkiem.

Opinie gości to nie tylko punkt odniesienia, ale kluczowe narzędzie decyzyjne dla podróżnych, wpływające na postrzeganie hoteli, kurortów i marek. Nasz raport pokazuje, że hotelarze muszą zwracać na feedback od gości w projektowaniu i realizacji strategii marketingowych. Opinie to bezpośrednie świadectwo jakości usług hotelowych i to ważne, by branża wykorzystywała potencjał, jaki płynie z tej formy komunikacji. Uwzględnianie i poprawa recenzji mogą przynieść nie tylko korzyści dla samych hoteli czy sieci hotelarskich, ale także innych gości podkreśla Antoine Dubois, Senior Vice President, Sponsoring, Marketing, Loyalty & Guest Experience for Europe & North Africa Accor.

Źródło: Accor

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 18.06.2024
Aktualizacja: 18.06.2024