Celem badania była analiza świadomości marek internetowych systemów rezerwacji hotelowej w Polsce. Wyniki powstały na podstawie odpowiedzi 1004 respondentów w wieku 20-45 lat, mieszkańców Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Gdańska i Szczecina, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy odbyli podróże prywatne lub służbowe.
Znajomość serwisu rezerwacji hotelowych HRS.pl zadeklarowało 98 proc. respondentów, 1/3 z nich wymieniała HRS spontanicznie. W porównaniu z poprzednim badaniem, wykonanym w czerwcu 2012 roku, świadomość marki HRS.pl wzrosła o 22 proc. Pozycję lidera pod względem świadomości marki przez długi czas zajmował w Polsce serwis Booking, jednak według najnowszego badania wyprzedził go właśnie HRS.pl. Spośród wszystkich badanych serwisów rezerwacyjnych, poza Booking i HRS.pl, znaczące zmiany świadomości marki zanotował jeszcze tylko portal Trivago.
Podejmując decyzję o wyborze serwisu internetowego, 7 na 10 badanych rozważa wybór HRS.pl. Liczba klientów serwisu HRS.pl systematycznie rośnie: z 4 proc. w roku 2010 do 17 proc. w lipcu 2012, do 25 proc. w listopadzie 2012 i do 39 proc. w czerwcu 2013.
– Te wyniki są bardzo optymistyczne. Świadczą o zaufaniu do marki, a także o zadowoleniu z bogatej oferty hotelowej HRS. Staramy się cały czas dostarczać klientom takich propozycji, które spełnią ich najbardziej wymagające oczekiwania i to procentuje – mówi Łukasz Dąbrowski Dyrektor Generalny HRS Polska.
Podczas badania ankietowani mogli również ocenić wartości emocjonalne poszczególnych marek oraz oferowane przez nie usługi. Respondenci wyróżnili HRS za bardzo dobrą ofertę hotelową w Polsce. Docenili również ofertę skierowaną do podróżujących służbowo oraz promocję HRS Deals, w której cztero- i pięciogwiazdkowe hotele z najwyższymi ocenami gości można zarezerwować 50 proc. taniej.
– Sukces marki HRS w Polsce to efekt ostatnich dwóch lat pracy nad produktem oraz przygotowanej specjalnie na polski rynek kampanii telewizyjnej. Udowodniliśmy, że hotele to produkt dla każdego – podkreśla Artur Lisowski Dyrektor Marketingu HRS Polska.
>>> Przeczytaj również: Wkrótce Rynek Hotelarski w Polsce – Raport 2013
HRS jest operatorem ogólnoświatowego systemu rezerwacji hotelowych dla turystów indywidualnych i osób podróżujących służbowo, opartego na bazie danych obejmującej ponad 250 000 hoteli wszystkich kategorii w 180 krajach – średnio portal przyciąga 12 mln użytkowników miesięcznie. HRS gwarantuje najlepszą cenę. Standardowe rezerwacje można anulować bezpłatnie w dniu przyjazdu do godz. 18.00. W wyborze najlepszej oferty pomaga opisy hoteli, mapy, zdjęcia i filmy, a także około trzech milionów opinii zamieszonych przez użytkowników HRS. Jako lider innowacji, HRS oferuje aplikacje na wszystkie standardowe smartfony i tablety. HRS wykorzystywany jest do dokonywania rezerwacji noclegów przez ponad 35.000 firm odbywających podróże biznesowe, konferencje i podróże grupowe. Podróżujących służbowo korzystających z HRS oszczędzają na rezerwacjach hotelowych do 30 procent. Założona w 1972 roku, firma HRS jest teraz częścią HRS Group z siedzibą w Kolonii. HRS ma ponad 1200 pracowników na całym świecie. HRS Group obejmuje również marki hotel.info i Tiscover, prowadzi oddziały w Innsbrucku, Londynie, Paryżu, Rzymie, Barcelonie, Istambule, Warszawie, Moskwie, Pekinie, Szanghaju, Singapurze i São Paulo.