IGHP: Tańsza energia elektryczna i gaz dla hotelarzy

Udostępnij artykuł
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego rozpoczyna realizację projektu związanego z utworzeniem grupy zakupowej dla hotelarzy. Obiekty, które przystąpią do konsorcjum powołanego przez Izbę, będą mogły w niższej cenie nabywać energię elektryczną i gaz. Do grupy mogą przystąpić wszystkie hotele w Polsce, również niezrzeszone w Izbie.

IGHP zdecydowała się na powołanie grupy zakupowej energii elektrycznej i gazu, biorąc pod uwagę sygnalizowane przez członków Izby potrzeby. – Ostatnie podwyżki prądu, a przede wszystkim wynikające z nich kwoty w umowach, wprawiły niejednego przedsiębiorcę hotelowego w osłupienie – mówi Marcin Mączyński, sekretarz generalny IGHP. Jak wyjaśnia, to był jeden z powodów przyspieszenia prac nad projektem.

Dzięki członkostwu w grupie zakupowej hotel może skorzystać z niższych cen niż w standardowej ofercie dostawców energii elektrycznej i gazu. – Im więcej hoteli włączy się do naszego konsorcjum, tym lepsze warunki będziemy mogli wynegocjować. Wszystko dzięki efektowi skali, który zapewni nam silniejszą pozycję w negocjacjach – mówi Marcin Mączyński.

Przystąpienie do grupy zakupowej IGHP jest bezpłatne i dostępne dla wszystkich przedsiębiorców prowadzących działalność hotelarską w Polsce.

Schemat działania grupy został maksymalnie uproszczony. Wystarczy, że hotel zgłosi chęć przystąpienia do grupy podczas spotkań regionalnych IGHP lub skontaktuje się z biurem Izby.

– Przedstawiciel konsorcjum zajmie się zebraniem i porównaniem ofert dostawców, a potem wybierze najbardziej korzystną cenowo. Hotel podpisuje umowę bezpośrednio z operatorem w oparciu o wynegocjowane przez konsorcjum niższe stawki, a potem już tylko reguluje płatności. Formalności zredukowaliśmy do minimum – wyjaśnia Marcin Mączyński.

Szczegóły projektu będzie można poznać już w lutym i w marcu w trakcie spotkań regionalnych hotelarzy organizowanych przez IGHP w 14 miastach w całej Polsce. Mogą w nich wziąć udział wszyscy hotelarze, również niebędący członkami Izby. Udział w spotkaniach regionalnych jest bezpłatny. Z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc obowiązują zapisy mailowe pod adresem ighp@ighp.pl lub telefoniczne pod numerami +48 22 251 79 11, +48 503 044 875.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 11.02.2019
Aktualizacja: 11.02.2019