IHG mówi „nie” miniaturowym kosmetykom, plastikowym słomkom i wyrzucaniu mydła

Udostępnij artykuł
Jako globalna sieć obecna w niemal 100 krajach, każdego dnia stykamy się z milionami ludzi. To nakłada na nas odpowiedzialność za ochronę środowiska oraz daje nam możliwość realnego wpływu na nią. W ramach miesiąca „Giving for Good”, który odbył się we wrześniu br., wielu spośród naszych kolegów na całym świecie podjęło własne inicjatywy na rzecz ograniczenia ilości odpadów, podnoszenia świadomości, sprzątania w swoich społecznościach oraz oszczędzania energii – podkreśla w komunikacie sieć InterContinental Hotels and Resorts.

Nieustające wysiłki sieci w tym obszarze nie pozostały niezauważone. Niedawno po raz drugi z rzędu otrzymała tytuł lidera grupy branżowej Dow Jones Sustainability Index, z najwyższą oceną dla grupy w ramach Corporate Sustainability Assessment przeprowadzonej przez RobecoSam.

– Zaangażowanie IHG w ograniczenie ilości plastikowych odpadów świadczy o tym, że może ona być czynnikiem zmian na lepsze w lokalnych społecznościach na całym świecie. Dzięki globalnie podejmowanym inicjatywom oraz bliskiej współpracy, przemysł hotelowy i turystyczny nadal mogą być liderami w ustanawianiu jasnych i policzalnych zobowiązań wspierających zrównoważony rozwój. Był to najważniejszy element Planu działań ITP na rzecz zrównoważonego rozwoju do 2030 r., który działa na rzecz Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i sprawia, że nasza branża stoi na czele zrównoważonego wzrostu – powiedział Madhu Rajesh, dyrektor International Tourism Partnership (ITP).

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W dalszej części komunikatu IHG informuje:

Zawsze możemy zrobić więcej, aby zminimalizować ilość odpadów. Nasz plan ma na celu wyeliminowanie średnio 50 milionów jednorazowych plastikowych słomek z naszych hoteli rocznie, poprzez wprowadzenie nowego globalnego standardu marki i zastąpienie ich biodegradowalną alternatywą.

Inicjatywa ta jest częścią naszych szerzej zakrojonych wysiłków na rzecz ograniczenia ilości odpadów w hotelach oraz długoterminowego zobowiązania do zarządzania naszą działalnością w sposób odpowiedzialny, wspierający Cele Zrównoważonego Rozwoju Organizacji Narodów Zjednoczonych. W różnych regionach już prowadzimy liczne działania w tym obszarze:

  • Zawarliśmy porozumienie z Clean the World w Ameryce Północnej i Południowej oraz Soap for Hope w Azji, gdzie niemal 450 hoteli marki IHG zgromadziło 200 tys. kg mydła przeznaczonego do wyrzucenia. Zamiast trafić na wysypisko, mydło zostało poddane recyklingowi i wyprodukowano z niego niemal trzy miliony nowych kostek, które zostaną rozprowadzone wśród najbardziej potrzebujących społeczności.
  • Plastikowe słomki zniknęły już z niemal 1 tys. naszych hoteli w regionie Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Afryki (EMEAA). Wprowadzamy też kosmetyki hotelowe w większych opakowaniach w kilku naszych hotelowych markach w Ameryce Północnej i Południowej. Nasze marki Holiday Inn Express®, Staybridge Suites® oraz Candlewood Suites® coraz szerzej stosują dozowniki o większych pojemnościach. Marki hoteli EVEN® oraz avid® od samego początku stosują opakowania kosmetyków w dużych rozmiarach, a hotele i restauracje Kimpton® zaczęły je wprowadzać w zeszłym roku.
  • Zrównoważony rozwój był ważnym elementem naszego podejścia przy wprowadzaniu naszej nowej marki premium, voco™ hotels, w której zapewniamy zarówno jakość, jak i ochronę środowiska. Będziemy próbować ograniczyć ilość jednorazowych przedmiotów z plastiku poprzez odejście od miniaturowych kosmetyków hotelowych i współpracę z odpowiednimi dostawcami, którzy pomogą nam utrzymać poczucie jakości. Sprawdzamy również w jaki sposób możemy zastosować to podejście w innych naszych hotelowych markach

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 29.10.2018
Aktualizacja: 29.10.2018