Jak Crowne Plaza Warsaw – The HUB radzi sobie z rosnącymi cenami energii?

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Znaczące podwyżki cen prądu są dużym wyzwaniem dla wielu branż, w tym oczywiście hotelarskiej. Choć zaistniała sytuacja wymusza wprowadzenie dodatkowych rozwiązań, kwestia oszczędności energii dla wielu hoteli nie jest niczym nowym. Już od lat, mając na względzie aspekty proekologiczne, obiekty inicjują kolejne rozwiązania mające na celu ograniczenie zużycia prądu.

Crowne Plaza Warsaw – The HUB
Lobby w Crowne Plaza Warsaw – The HUB

Drastyczny, kilkukrotny wzrost cen prądu to niecodzienna sytuacja, wymagająca dodatkowych działań. Chcąc jeszcze bardziej zmniejszyć zużycie energii, w Crowne Plaza Warsaw – The HUB nie zatrzymaliśmy się na standardowych, proekologicznych rozwiązaniach, świetnie sprawdzających się w naszym hotelu od samego początku funkcjonowania. Podobnie jak większość obiektów o podobnym standardzie, zdecydowaliśmy o ograniczeniu cyrkulacji wentylacji, a także wyraźnym zoptymalizowaniu zużycia w energochłonnych pomieszczeniach, w tym przede wszystkim w kuchni oraz mroźniach. Dodatkowo, w przestrzeniach, w których jest to możliwe wyłączamy niepotrzebne oświetlenie.

Mamy w planach wprowadzenie kolejnych rozwiązań pozwalających na oszczędność energii. Mowa tu przede wszystkim o instalacji czujników ruchu na wszystkich piętrach, które uruchamiane byłyby w godzinach nocnych. Dodatkowo planujemy wykorzystanie kolejnych energooszczędnych urządzeń oraz instalacji świetlnych, a także wprowadzenie rozwiązań dodatkowo izolujących cały budynek.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Oszczędność energii – jak?

Warto pamiętać o tym, że wiele firm z branży, oszczędności energii nie traktuje jako wymóg chwili, ale standardowe działanie wpisujące się w realizację strategii zrównoważonego rozwoju. Nie inaczej jest w przypadku Crowne Plaza Warsaw – The HUB.

Od samego początku naszego funkcjonowania, w obiekcie działa zaawansowany system zarządzania budynkiem, który pozwala na prowadzenie dokładnych statystyk zużycia energii, a co za tym idzie optymalizację wielu procesów. Na szczególną uwagę zasługuje nasz system klimatyzacji, który działa na zasadzie rekuperacji – odzyskuje ciepłe powietrze oddawane z budynku i na odwrót. Co także oczywiste, wszędzie stosujemy wyłącznie energooszczędne żarówki LED.

Wszystkie inicjatywy mające na celu oszczędność energii elektrycznej w naszym obiekcie odbywają się w ramach wprowadzonego globalnie w całej grupie hoteli, tzw. IHG Green Engage™. Jest to innowacyjny system zrównoważonego rozwoju, zapewniający hotelom zaawansowane możliwości zarządzania budynkiem, zakładający ponad 200 rozwiązań pomagających zmniejszyć zużycie energii, wody i odpadów.
System, o którym mowa ma aż cztery poziomy certyfikacji. Najniższy, czyli pierwszy jest wymagany dla wszystkich hoteli z grupy IHG, które zobowiązane są do wdrożenia dziesięciu najważniejszych rozwiązań zapewniających oszczędność energii. Im wyższy poziom, tym większa liczba zastosowanych, ponadpodstawowych proekologicznych rozwiązań. Obiekty, które osiągają poziom trzeci lub wyższy są w stanie zmniejszyć użycie energii nawet o 25 proc., co może mieć szczególne znaczenie przy aktualnych podwyżkach cen.

Podsumowując, drastyczny wzrost cen prądu ma ogromne znaczenie dla całego hotelarstwa. Jednak fakt, iż wiele firm w branży ma spore doświadczenie w kwestii oszczędności energii napawa w tej trudnej sytuacji optymizmem. Po ogromnych zawirowaniach związanych z sytuacją pandemiczną, jesteśmy przekonani, że i z tym problemem branża sobie poradzi.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Opublikowano: 14.11.2022
Aktualizacja: 14.11.2022