[SPECJALNIE DLA NAS] Wysoki sezon dla branży hotelarskiej w Trójmieście, w tym dla hotelu Sofitel Grand Sopot, był bardzo intensywny i wymagający. Natomiast wyniki hotelu są bardzo satysfakcjonujące i pozwoliły nam pozytywnie, pomimo pandemii, spojrzeć na naszą branżę – komentuje dla Świata Hoteli Joanna Kaszubowska, dyrektor Sofitel Grand Sopot.
Po okresie wakacyjnym, czwarty kwartał zawsze daje nam możliwość złapania oddechu. Sofitel Grand Sopot to hotel, w którym głównym segmentem jest gość indywidualny i to na nim budujemy nasze obłożenie. Wyniki w czwartym kwartale roku są wyższe niż zakładaliśmy w budżecie przygotowanym na 2021.
Oprócz sprzyjającej pogody w październiku, która zachęcała głównie polskiego turystę, do przyjazdu do Sopotu, mieliśmy również duże obłożenie w długie weekendy listopadowe. Szczególnie weekend łączący Święto Niepodległości cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Przewidujemy, że obłożenie w czwartym kwartale będzie o niecałe 20 proc. niższe niż te w2019 roku, ale ponad 25 proc. wyższe niż założyliśmy w naszym budżecie i nieporównywalnie wyższe niż w roku poprzednim, który był bardzo trudnym okresem dla naszej branży.
Mniejsza liczby grup konferencyjnych i zwiększona liczba gości indywidualnych wpłynęła na wysokość średniej ceny. ADR jest wyższy zarówno w stosunku do 2019, budżetu jak i poprzedniego roku. Dzięki temu, mimo mniejszego obłożenia w stosunku do czwartego kwartału 2019 roku, finalnie REVPAR będzie o prawie 10 proc. większy.
Zauważamy, że przez pandemię wirusa COVID-19 Polacy częściej decydują się na odpoczynek nad polskim wybrzeżem. Ten trend widać również poza okresem wakacyjnym. Pandemia wpłynęła też na termin rezerwacji noclegów. Jest dokonywana z dużo krótszym wyprzedzeniem, co bezpośrednio wypływa na…Pełną treść komentarza publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.