Joanna Kaszubowska podsumowuje IV kwartał 2021

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Wysoki sezon dla branży hotelarskiej w Trójmieście, w tym dla hotelu Sofitel Grand Sopot, był bardzo intensywny i wymagający. Natomiast wyniki hotelu są bardzo satysfakcjonujące i pozwoliły nam pozytywnie, pomimo pandemii, spojrzeć na naszą branżę – komentuje dla Świata Hoteli Joanna Kaszubowska, dyrektor Sofitel Grand Sopot.
Joanna Kaszubowska
Joanna Kaszubowska, dyrektor Sofitel Grand Sopot

Po okresie wakacyjnym, czwarty kwartał zawsze daje nam możliwość złapania oddechu. Sofitel Grand Sopot to hotel, w którym głównym segmentem jest gość indywidualny i to na nim budujemy nasze obłożenie. Wyniki w czwartym kwartale roku są wyższe niż zakładaliśmy w budżecie przygotowanym na 2021.

Oprócz sprzyjającej pogody w październiku, która zachęcała głównie polskiego turystę, do przyjazdu do Sopotu, mieliśmy również duże obłożenie w długie weekendy listopadowe. Szczególnie weekend łączący Święto Niepodległości cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem. Przewidujemy, że obłożenie w czwartym kwartale będzie o niecałe 20 proc. niższe niż te w2019 roku, ale ponad 25 proc. wyższe niż założyliśmy w naszym budżecie i nieporównywalnie wyższe niż w roku poprzednim, który był bardzo trudnym okresem dla naszej branży.

Mniejsza liczby grup konferencyjnych i zwiększona liczba gości indywidualnych wpłynęła na wysokość średniej ceny. ADR jest wyższy zarówno w stosunku do 2019, budżetu jak i poprzedniego roku. Dzięki temu, mimo mniejszego obłożenia w stosunku do czwartego kwartału 2019 roku, finalnie REVPAR będzie o prawie 10 proc. większy.

Zauważamy, że przez pandemię wirusa COVID-19 Polacy częściej decydują się na odpoczynek nad polskim wybrzeżem. Ten trend widać również poza okresem wakacyjnym. Pandemia wpłynęła też na termin rezerwacji noclegów. Jest dokonywana z dużo krótszym wyprzedzeniem, co bezpośrednio wypływa na…Pełną treść komentarza publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.01.2022
Aktualizacja: 04.01.2022