KFC podziękowało swojemu największemu fanowi

Udostępnij artykuł
Marka doceniając lojalność Borysa – młodego miłośnika jedzenia serwowanego w restauracjach Colonela Sandersa – zdecydowała się mu podziękować. 6 stycznia 2020 roku marka zmieniła zdjęcie profilowe na Facebooku na zdjęcie Borysa, który z kolei równo rok temu – 6 stycznia 2019 roku – jako swoje zdjęcie profilowe na tym portalu ustawił właśnie kubełek KFC. Borys od wczoraj zdążył już podbić internet.

KFC specjalnie na Święta przygotowało wyjątkowy komiks „KFC Stories” stworzony z najciekawszych historii miłośników KFC opowiadanych w sieci w ciągu całego 2019 roku, a także zorganizowało konkurs, w którym zachęcało swych fanów do dalszego dzielenia się inspirującymi chwilami spędzanymi w KFC i z KFC. Najciekawsze z nich staną się częścią „KFC Stories 2”, który to sequel zostanie wydany w tym roku. „KFC Stories” to sposób na podziękowanie grupie najbardziej oddanych zwolenników kultowych kurczaków w panierce bowiem komiks, wydrukowany w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy, trafi właśnie do nich.

Co jednak zrobić, gdy pewien konkretny fan zdecydowanie wyróżnia się na tle pozostałych? Bo jak inaczej mówić o Borysie, który od 6 stycznia 2019 roku jako swoje zdjęcie profilowe miał ustawiony obrazek z kubełkiem KFC? Niecodzienny pomysł KFC okazał się strzałem w dziesiątkę. Wczoraj, bez zbędnych wyjaśnień, KFC zmieniło swoje zdjęcie profilowe na zdjęcie Borysa, chcąc nagrodzić go za jego lojalność. Pojawiły się tysiące reakcji – post udostępniono ponad 5 tysięcy razy, zareagowało na niego blisko 50 tysięcy użytkowników, a niemal 7,5 tysiąca zostawiło komentarze. Osoby komentujące podejrzewały nawet ingerencję hakerską, ale uspokajamy – wszystko było zaplanowane.

Jeszcze tego samego dnia pojawił się kolejny post, wyjaśniający całą akcję – krótki, ale ważny dla KFC – „Dzięki Borys”. W Nowym Roku KFC życzy sobie więcej takich fanów i więcej akcji, dzięki którym będzie w nieszablonowy sposób zaskakiwać miłośników pysznych kurczaków w sekretnej panierce.
Za pomysł i kreację kampanii odpowiada agencja McCANN Worldgroup.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.01.2020
Aktualizacja: 07.01.2020