Klima-Therm: tworzenie klimatu pomieszczeń

Udostępnij artykuł

Urządzeniem specjalnie zaprojektowanym do celów oczyszczania powietrza jest dezodoryzator. Jest to urządzenie indywidualnej filtracji powietrza, w którym dzięki przepływowi przez szereg filtrów powietrze oczyszczane jest nie tylko z zapachów ale również z kurzu, bakterii i wirusów. Uzyskujemy to dzięki zastosowaniu połączenia filtrów fotokatalitycznych oraz ozonowych. Dezodoryzator przeznaczony jest do pomieszczeń o kubaturze ok. 30 metrów sześciennych przy normalnym użytkowaniu. Jego elegancka obudowa z wysokiej jakości materiałów oraz wyjątkowo cicha praca pozwalają na użytkowanie w każdym pomieszczeniu.
W ofercie Fujitsu są również typowe urządzenie klimatyzacyjne wzbogacone o specjalne filtry. Pewne rozwiązania zostały zastosowane po raz pierwszy na świecie właśnie przez Fujitsu. Otóż modele ścienne Fujitsu Asya można wyposażyć dodatkowo w filtry jonowe które usuwają nieprzyjemne zapachy, oraz filtry polifenolowe które usuwają cząstki kurzu, zarodniki grzybów i szkodliwe mikroorganizmy. Inne rozwiązanie jest stosowane w modelach Asyb gdzie mamy zastosowany filtr plazmowy. Proces oczyszczania powtarza w takim filtrze polega na ozonowaniu powietrza (przez co wspomagamy usuwanie zapachów i dymu tytoniowego) oraz odpowiednim ładowaniu elektrycznym cząstek zanieczyszczeń dzięki czemu mogą one być wychwytywane na siatkach elektrostatycznych.
– Niewątpliwą zaletą tych rozwiązań jest połączenie w jednym urządzeniu funkcji regulacji temperatury i oczyszczania powietrza. Pozwala to na ograniczenie kosztów inwestycyjnych i eksploatacyjnych a także na zaoszczędzenie miejsca w pomieszczeniach – dodaje Michał Zalewski.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 31.03.2010
Aktualizacja: 31.03.2010