Kolejna edycja konferencji HMC za nami

Udostępnij artykuł
Kilkadziesiąt godzin spędzonych ze specjalistami, tysiąc hotelarzy, milion pozytywnych emocji. Tak w skrócie można podsumować Hotel Marketing Conference 2018, konferencję, która odbyła się w Poznaniu w dniach 4-5 października.

Pierwszy dzień obfitował w wykłady. Hotelarze wyposażeni w pakiety startowe spotkali się na Sali Ziemi MTP, by wysłuchać wystąpienia m.in. Bartłomieja Raka z Socjomanii na temat komunikacji w mediach społecznościowyc. Marcin Dragan – założyciel Profitroom zabrał hotelarzy w podróż do trudnej przeszłości hotelarstwa i dobrze zapowiadającej się przyszłości. Nie zabrakło również paneli dyskusyjnych, w których wzięli udział specjaliści. Z pewnością serca publiczności skradł prof. Henryk Mruk – pierwsza część konferencji zakończyła się szczerymi wybuchami śmiechu i gromkimi brawami.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W trakcie przerw uczestnicy korzystali z licznych atrakcji. Tuż obok Sali Ziemi czekała nowość – escape roomy zaprojektowane z myślą o hotelarzach przez firmę Przygodownia. Można było rozbroić bombę lub spróbować wydostać się z hotelowego pokoju. Dużym zainteresowaniem cieszyła się tzw. ścianka HMC i ramki instagramowe, dzięki którym wielu przedstawicieli branży uwieczniło swoją obecność na konferencji w nietypowej formie. Przerwy na kawę były również doskonałą okazją do spotkań przy stoiskach Profitroom i partnerów wydarzenia.

Po kilku godzinach przerwy hotelarze i pracownicy Profitroom spotkali się na Gali 10-lecia pierwszej rezerwacji online, którą podobnie, jak pierwszą część spotkania, poprowadził
Maciej Kautz.

Zgasły światła, zapadła cisza i wszyscy w Sali Ziemi przyglądali się wyświetlanym na ekranie
nazwą hoteli, które ostatecznie zmieniły się w logo Profitroom, którego najważniejszą część
stanowią hotelarze. Co się działo 10 lat temu i dlaczego hasło “Simply more bookings”
najlepiej określa misję Profitroom? O tym w trakcie gali opowiedział Marcin Dragan. W
trakcie spotkania o swoich doświadczeniach opowiadali również Mateusz Zieliński, Joanna
Kulesza i Bartosz Sułecki z Profitroom. Na sali pojawił się także pierwszy klient Profitoom –
Piotr Lewandowski z Hotel 3 Trio.

Szczególnie zaskakującym momentem gali był fala sygnałów o otrzymanym SMS-ie. Wszyscy uczestnicy konferencji otrzymali wiadomość zawierającą link do strony, na której można było zobaczyć, jak technologia pracuje na rzecz hotelarzy – ile od rana wpłynęło rezerwacji i na jaką kwotę. Bardziej szczegółowo o tym, jak nowoczesne rozwiązania Profitroom pomagają w biznesie, opowiadali sami hotelarze na specjalnie nagranych filmikach.

Finałem gali były specjalne podziękowania prezesa zarządu Krzysztofa Grzędy dla wszystkich pracowników Profitroom: – To dla nas zaszczyt pracować z zespole z najlepszymi. To dzięki Wam od dekady rozwijamy technologię, która zmieniła branżę na lepsze. Dziękuję.

“Simply more to come” – tym hasłem zakończyła się uroczystość i jednocześnie otworzyły
drzwi do dobrze zapowiadającej się, wspólnej przyszłości. Trudno jednak mówić o udanym
wieczorze bez dobrej muzyki – 10-lecie Profitroom uświetnił zespół Poparzeni Kawą Trzy.

Drugi dzień HMC to wykłady i warsztaty w ramach czterech bloków tematycznych: Revenue, Marketing, Recepcja i Interactive. Uczestnicy dowiedzieli się m.in., jak optymalizować sprzedaż, przyciągać ruch na stronę i korzystać z zaawansowanych narzędzi Google’a, dobrze komunikować się w ramach sprawnej obsługi hotelu. Losowano również hotele w ramach konkursu “Hotelarze Hotelarzom”, który polegał na wymianie voucherów o wartości 2 tys. zł każdy.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.10.2018
Aktualizacja: 23.10.2018