Krzysztof Studziński trzecim najlepszym recepcjonistą na świecie

Udostępnij artykuł

Ostatniego dnia lutego odbyła się ceremonia wręczenia nagrody na Najlepszego Recepcjonistę Świata, przyznawanej przez międzynarodowe stowarzyszenie AICR. Polską sekcję reprezentował Krzysztof Studziński z Sofitel Grand Sopot.

Krzysztof Studzński

W konkursie wzięło udział 17 reprezentantów z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Konkurs wygrała reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze, drugie miejsce zajął reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju, a trzecie miejsce z Polski – Krzysztof Studziński.

Trzy etapy konkursu

Etap 1: nazwany “back office” polegał na zadaniach związanych z pracą na tzw. zapleczu, a zadania polegały na:
– wyliczeniu wskaźników takich jak ADR / OCC / RevPar
– odpisaniu na skargę gościa hotelowego
– odpisanie na prośby rezerwacji “wymagającego” klienta – wraz z sugestiami miejsc wartych zobaczenia oraz zaplanowaniem pobytu gościa

Etap 2: związany był tradycyjnie z odegraniem sceny sytuacyjnej, która trwała 10 minut, gdzie oceniano między innymi:
– body language
 – empatie
– pracę pod presją czasu i gości
– kreatywność
– wiedzę
– elokwencję

Całość konkursu była oceniana przez międzynarodowe Jury, które składało się z fachowców branżowych – wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych, właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.

Kolejny konkurs na najlepszego recepcjonistę Świata już za rok w miejscu szczególnym, bo na Lazurowym Wybrzeżu – miejscu powstania AICR International, natomiast wybór reprezentanta Polski jak i konkurs krajowy odbędzie się w ostatnim kwartale 2023 – mówi Marcin Gałązka, prezes polskiej sekcji AICR.

O Krzysztofie Studzińskim

Krzysztof jest absolwentem trójmiejskiego technikum hotelarskiego, a konkurs tworzony przez AICR Amicale Internationale des Chefs de Réception był jego marzeniem od pewnego czasu – nieograniczone pokłady uśmiechu, znajomości branżowe, zagłębienie się w nowinkach ze świata hotelarstwa, podniesienie kwalifikacji zawodowych i możliwość zaskoczenia Gościa przy ladzie recepcyjnej nietuzinkowymi, nowo poznanymi ideami – to wszystko daje każdy event prowadzony w tematyce “obsługi Gości hotelowych” i tego oczekuje od Best World Receptionist Contest. Jest to konkurs, który w jego oczach to kolokwialne “TOP of the TOP”.

Źródło: AICR

Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 01.03.2023
Aktualizacja: 01.03.2023