Ostatniego dnia lutego odbyła się ceremonia wręczenia nagrody na Najlepszego Recepcjonistę Świata, przyznawanej przez międzynarodowe stowarzyszenie AICR. Polską sekcję reprezentował Krzysztof Studziński z Sofitel Grand Sopot.
W konkursie wzięło udział 17 reprezentantów z Europy, Azji, Afryki Północnej, Australii oraz Bliskiego Wschodu. Konkurs wygrała reprezentantka hotelu Mandarin Oriental w Dosze, drugie miejsce zajął reprezentant hotelu Jumeirah Al Qasr z Dubaju, a trzecie miejsce z Polski – Krzysztof Studziński.
Trzy etapy konkursu
Etap 1: nazwany “back office” polegał na zadaniach związanych z pracą na tzw. zapleczu, a zadania polegały na:
– wyliczeniu wskaźników takich jak ADR / OCC / RevPar
– odpisaniu na skargę gościa hotelowego
– odpisanie na prośby rezerwacji “wymagającego” klienta – wraz z sugestiami miejsc wartych zobaczenia oraz zaplanowaniem pobytu gościa
Etap 2: związany był tradycyjnie z odegraniem sceny sytuacyjnej, która trwała 10 minut, gdzie oceniano między innymi:
– body language
– empatie
– pracę pod presją czasu i gości
– kreatywność
– wiedzę
– elokwencję
Całość konkursu była oceniana przez międzynarodowe Jury, które składało się z fachowców branżowych – wykładowców wyższych uczelni hotelarskich w Szwajcarii, dyrektorów różnych pionów hoteli luksusowych, właścicieli firm doradczych z zakresu obsługi w hotelarstwie.
Kolejny konkurs na najlepszego recepcjonistę Świata już za rok w miejscu szczególnym, bo na Lazurowym Wybrzeżu – miejscu powstania AICR International, natomiast wybór reprezentanta Polski jak i konkurs krajowy odbędzie się w ostatnim kwartale 2023 – mówi Marcin Gałązka, prezes polskiej sekcji AICR.
O Krzysztofie Studzińskim
Krzysztof jest absolwentem trójmiejskiego technikum hotelarskiego, a konkurs tworzony przez AICR Amicale Internationale des Chefs de Réception był jego marzeniem od pewnego czasu – nieograniczone pokłady uśmiechu, znajomości branżowe, zagłębienie się w nowinkach ze świata hotelarstwa, podniesienie kwalifikacji zawodowych i możliwość zaskoczenia Gościa przy ladzie recepcyjnej nietuzinkowymi, nowo poznanymi ideami – to wszystko daje każdy event prowadzony w tematyce “obsługi Gości hotelowych” i tego oczekuje od Best World Receptionist Contest. Jest to konkurs, który w jego oczach to kolokwialne “TOP of the TOP”.
Źródło: AICR
Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2023
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.