– Perspektywy Travelplanet.pl na 2010 rok wyglądają zdecydowanie najlepiej od kilku lat. W minionym roku spółka zakończyła sukcesem podjęte działania restrukturyzacyjne, które przełożyły się na silne zmniejszenie straty netto i dały realną szansę na wypracowanie zysku w bieżącym roku. Z kolei, polepszenie perspektyw dla branży turystycznej w 2010 roku wraz z ciągle postępującym wzrostem zaufania do zakupów online, przyczyni się do silnego wzrostu przychodów, co przy podwyższonej rentowności pozwoli spółce na wypracowanie pierwszego od lat zysku netto w bieżącym roku i jego podwojenie w przyszłym roku – napisali analitycy DM PKO BP.
Polepszenie koniunktury przekłada się na lepsze wyniki Travelplanet.pl. Wartość zrealizowanego obrotu w marcu 2010 roku wyniosła 13,55 mln zł, co oznacza wzrost w stosunku do marca ub.r. o 32 proc. Obrót w I kwartale br. wyliczono na 39,38 mln zł (18-proc. wzrost w stosunku do analogicznego okresu 2009 roku). Tymczasem wartość obrotu w całym 2009 roku oszacowano na 155,7 mln zł, co oznacza spadek na poziomie 1 proc.
Do grupy Travelplanet.pl SA należą cztery następujące serwisy internetowe: Travelplanet.pl – turystyczny, Aero.pl – sprzedaży biletów lotniczych, TravelPass.pl – dystrybuujący bony turystyczne przeznaczone dla klientów korporacyjnych oraz Hotele24.pl – rezerwacji miejsc w hotelach. Serwis Hotele24.pl umożliwia wyszukanie, rezerwację on-line, dokonanie płatności oraz uzyskanie potwierdzenia rezerwacji miejsc w ponad 500 hotelach w Polsce oraz 25 tys. hoteli za granicą.
W końcu marca 2009 roku zarząd Travelplanet.pl SA poinformował o podpisaniu listu intencyjnego ze spółką Invia a.s. z siedzibą w czeskiej Pradze. Celem tego przedsięwzięcia jest doprowadzenie do powstania największej i najbardziej dochodowej firmy świadczącej usługi turystyczne online w Europie Środkowej i Wschodniej.