Marcin Dragan, Profitroom: Za nami czas dynamicznego rozwoju

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Nasze zespoły technologiczne dbały o to, żeby nasze systemy odpowiadały na wyzwania bieżącej sytuacji na rynku hotelowym. Wprowadziliśmy chociażby rozwiązania pozwalające gościom deklarować płatność bonem turystycznym – mówi w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2021” Marcin Dragan, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej firmy Profitroom.

Ostatnie dwa lata dla branży hotelowej to karuzela zmian. Potwierdzają to dane z naszych systemów, które obsługują większość hoteli w Polsce. Druga połowa 2021 roku przynosi jednak nadzieję dla branży, która szczególnie w segmencie hoteli wypoczynkowych – notuje lepsze wyniki w porównaniu do roku poprzedniego. Obserwujemy wzmożony popyt na usługi hotelowe, który przekłada się na wzrost ADR oraz liczby zarezerwowanych pokojonocy.

Obserwowanym przez nas trendem zachowań zakupowych gości hotelowych jest krótsze okno rezerwacyjne – w okresie wakacyjnym średnia różnica między datą rezerwacji a datą przyjazdu spadała poniżej 10 dni. Dodatkowo na znaczeniu zyskuje direct booking. Hotelarze, którzy aktywnie stosują strategię sprzedaży bezpośredniej szybciej zapełniają obiekty i obniżają koszty pozyskania rezerwacji.
Dla Profitroom jest to z kolei czas dynamicznego rozwoju. Wykorzystując doświadczenia pracy z tysiącami hotelarzy w Polsce rozpoczęliśmy nawiązywać współpracę z hotelami z całego świata. Firma stała się globalną organizacją, której zespół i klienci pochodzą z różnych regionów takich jak Europa Zachodnia (Wielka Brytania, Niemcy, Hiszpania) Skandynawia, Ameryka Południowa czy Afryka.

Ponadto nasze zespoły technologiczne dbały o to, żeby nasze systemy odpowiadały na wyzwania bieżącej sytuacji na rynku hotelowym. Wprowadziliśmy chociażby rozwiązania pozwalające gościom deklarować płatność bonem turystycznym czy narzędzia, które pomagają hotelom skutecznie informować online o środkach bezpieczeństwa, które wprowadzają dla swoich gości.

Postępująca akcja szczepień daje nadzieję na to, że branża hotelowa będzie mogła liczyć na utrzymanie stabilnego poziomu popytu, którego nie będą hamować nagłe decyzje o wprowadzanych
restrykcjach.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Opublikowano: 21.10.2021
Aktualizacja: 21.10.2021