Marka Tork przypomina – po pierwsze higiena rąk

Udostępnij artykuł
W okresie zwiększonej ilości zimowych zachorowań i obserwując niepokojące doniesienia ze świata, marka Tork przypomina, że mycie rąk to jedna z najprostszych i najważniejszych metod profilaktyki zdrowotnej.

Powszechnie wiadomo, że niewystarczająca higiena rąk sprzyja rozprzestrzenianiu się drobnoustrojów. Pokrywają całą powierzchnię naszych dłoni, wyjątkowo dużo bakterii gromadzi się też pod paznokciami. Jesteśmy przekonani, że zwiększanie świadomości na temat skutecznych sposobów utrzymywania czystości przyczynia się do tworzenia zdrowszego świata.

Każdego dnia na naszych dłoniach gromadzą się szkodliwe bakterie, wirusy, grzyby i pasożyty. Ich największym wrogiem jest woda i mydło. Niestety problemem jest to, że nawet jeżeli myjemy ręce wystarczająco często, robimy to w niewłaściwy sposób.

Prawidłowy czas mycia dłoni to 40-60 sekund. Powinniśmy użyć ciepłej wody oraz mydła, następnie pocierać dłonie ze wszystkich stron, nie zapominając o kciukach i przestrzeniach miedzy palcami. Na koniec spłukujemy ręce wodą i osuszamy je dokładnie ręcznikiem papierowym.

Poświęcając kilkadziesiąt sekund na mycie dłoni, najefektywniej zapobiegamy rozprzestrzenianiu się infekcji. Potwierdzono, że właściwa higiena dłoni redukuje ryzyko chorób dłoni, stóp i jamy ustnej u dzieci nawet o 60 proc., a aż 20 proc. infekcji dróg oddechowych można uniknąć poprzez prawidłowe mycie rąk. Dbając o ich higienę i powstrzymując przenoszenie się chorobotwórczych drobnoustrojów, wpływamy też pośrednio na życie innych.

Materiały do pobrania:
> Instrukcja mycia rąk – proszę kliknąć, aby się zapoznać << (otwiera się na nowej zakładce)">>> Instrukcja mycia rąk – proszę kliknąć, aby się zapoznać <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.02.2020
Aktualizacja: 10.02.2020