McDrive z nowymi teminalami do zamówień

Udostępnij artykuł

Zaletą nowych terminali jest to, że klient składając zamówienie widzi na wyświetlaczu listę produktów, jakie wybrał. W ten sposób może kontrolować, czy jego zamówienie zostało właściwie przyjęte. System zdecydowanie zwiększa płynność ruchu w restauracji, bo oddziela zamówienie od płatności. Już w momencie składania zamówienia produkty zaczynają być przygotowywane. Dzięki temu zamówienia są realizowane nawet o 50 proc. szybciej. Klienci są obsługiwani już chwilę po tym, jak podjadą do terminalu, dzięki pętli indukcyjnej ukrytej w ziemi przed terminalem. Urządzenie „wyczuwa” nadjeżdżający samochód, dając sygnał dźwiękowy osobie odbierającej zamówienie w restauracji. 
– Blisko 70 proc. naszych restauracji ma linię McDrive. Obiekty te, poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość korzystania z serwisu na tzw. linii samochodowej, która pozwala na zakup produktów bezpośrednio z auta. Koncepcja ta jest dziś dobrze znana wśród polskich kierowców i cieszy się coraz większą popularnością. Dla gości zmotoryzowanych szczególne znaczenie ma tempo i jakość obsługi. Terminale doskonale sprawdzają się w podniesieniu szybkości, z jaką otrzymują oni produkty i zapewnieniu, że dokładnie zgadzają się z tym, co zamówili – powiedział Krzysztof Kłapa, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska

Pierwsza restauracja McDonald’s z systemem McDrive została otwarta w 1975 r. w Sierra Vista, w stanie Arizona. W Polsce pierwszy lokal tego typu powstał w 1994 r. w Częstochowie. McDonald’s Polska rozpoczął działalność w 1992 roku, otwierając pierwszą restaurację w Warszawie. Obecnie działa w Polsce 238 restauracji McDonald’s, które zatrudniają ponad 13 500 osób. Aż 97 z nich to restauracje licencyjne prowadzone przez 47 franczyzobiorców.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 18.03.2010
Aktualizacja: 18.03.2010