Mocktajle – moda w świecie barów

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] W ostatnich latach zauważalny jest dynamiczny wzrost popularności koktajli bezalkoholowych, szczególnie wśród młodych konsumentów z pokolenia Z, czyli osób urodzonych w przedziale od 1995 do 2012 roku. Zmieniające się preferencje zdrowotne oraz rosnąca świadomość społeczna skłaniają do poszukiwania alternatywnych, niskoprocentowych opcji. Jak zatem gastronomia może odpowiedzieć na tę potrzebę, jednocześnie podążając za trendami?

Jarosław Zawadzki, Monin

Jednym z kluczowych kroków jest adaptacja oferty gastronomicznej do panujących trendów. Bary, kawiarnie i lodziarnie mogą z powodzeniem wprowadzić do swojego menu orzeźwiające moktajle, inspirowane najpopularniejszymi koktajlami. Taka innowacja nie tylko przyciągnie nową grupę klientów,
ale także zaspokoi potrzeby tych, którzy poszukują alternatyw dla tradycyjnych alkoholowych napojów.

Z perspektywy właścicieli biznesu, moktajle są aplikacjami, które swoją marżą mogą przynieść więcej zysków lokalom niż koktajle alkoholowe. Z kolei z perspektywy barmańskiej, gdzie propozycje bezalkoholowe nigdy nie były ulubioną pozycją sprzedaży, teraz nastąpi zmiana, a tworzenie karty z takimi aplikacjami będzie wiązało się z dużą kreatywnością i innowacyjnością.

ŚWIAT HOTELI – MARZEC-KWIECIEŃ 2024
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

świat Hoteli marzec-kwiecień 2024

Według danych z badań przeprowadzonych przez firmę International Wine & Spirit Research (IWSR), rynek napojów bezalkoholowych rozwija się dynamicznie, a statystyki potwierdzają ten trend. W 2022 roku wolumen sprzedaży napojów bezalkoholowych wzrósł o 9%, zwiększając udział tego segmentu w ogólnym rynku napojów bez i niskoprocentowych w 10 największych rynkach na świecie do 70%, w porównaniu do 65% w 2018 roku.1

W związku z powyższym MONIN przygotował doskonale zbalansowane propozycje moktajli, takie jak Spritz 0% czy Jabuticaba Spritz. Zachwycają one swoim smakiem, ale także stanowią doskonałą alternatywę dla tradycyjnych koktajli. Kreatywne połączenia smaków, wykorzystanie wysokiej jakości składników oraz nowoczesne podejście do przygotowania napojów, sprawiają, że moktajle stają się nieodłącznym elementem karty napojów w wielu renomowanych lokalach gastronomicznych.

Autorem jest Jarosław Zawadzki, Brand Ambasador Monin

1 https://www.theiwsr.com/key-statistics-the-no-alcohol-and-low-alcohol-market/

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Autor: Horecanet
Opublikowano: 13.06.2024
Aktualizacja: 13.06.2024