Najwięcej inwestorów zainteresowanych Uzdrowiskiem Cieplice

Udostępnij artykuł

W początkowym etapie prywatyzacji uzdrowiska, na zaproszenie Ministra odpowiedziała rekordowa liczba firm – aż 11. Teraz 7 z nich zbada spółkę i złoży wiążące oferty na zakup 114 290 udziałów o wartości nomoinalnej 50 zł każdy, stanowiących prawie 90 proc. kapitału zakładowego Uzdrowiska Cieplice. Firmy, które dopuszczono do dalszego etapu prywatyzacji to: PUHIT SA z siedzibą w Warszawie, Sobiesław Zasada SA z siedzibą w Krakowie, EMC Instytut Medyczny SA z siedzibą we Wrocławiu, STP Investment z siedzibą w Bochni, P.H.G. „Chata” A i K. Kozieja sp. j. z siedzibą w Mysłakowicach, Max-Comfort sp. z o.o. z siedzibą w Jeleniej Górze oraz KGHM Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych SA z siedzibą we Wrocławiu. Po przeanalizowaniu ofert do dalszego etapu prywatyzacji ministerstwo nie dopuściło czterech spółek: Studio Nowych Możliwości Pracownia Psychologiczna (Skierniewice), BUD-INVEST (Warszawa), PCZ SA Polski Holding Medyczny (Wrocław) oraz Schmidt i Przyjaciele sp. z o.o. (Podkowa Leśna).
Skarb Państwa posiada udziały w 25 uzdrowiskach, z czego 24 to jednoosobowe spółki SP. Z prywatyzacji na razie mają być wyłączone uzdrowiska: Krynica-Żegiestów, Świnoujście, Ciechocinek, Lądek-Długopole, Kołobrzeg, Rymanów, Busko-Zdrój.
Plan Prywatyzacji na lata 2008-2011 został opracowany przez Ministerstwo skarbu Państwa i przyjęty przez Radę Ministrów w kwietniu 2008r. Założenia Planu Prywatyzacji mówią o przekazaniu w prywatne ręce ponad 800 spółek skarbu Państwa, działających w kilkudziesięciu sektorach gospodarki. Plan ma przynieść łącznie blisko 37 miliardów złotych do budżetu państwa.
Cieplice to najstarszy w Polsce, założony w 1281 roku kurort, będący dziś uzdrowiskową częścią Jeleniej Góry (woj. dolnośląskie). W skład kompleksu wchodzi 11 obiektów, w tym dwa trzygwiazdkowe hotele: Caspar oraz Pod różami.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 02.04.2010
Aktualizacja: 02.04.2010