Nosalowy Dwór Resort & SPA stawia na ekologię

Udostępnij artykuł
Jest jednym z niewielu obiektów z certyfikatem Eco Zakopane. Dbałość o środowisko i świadomość wynikającą z polityki firmy i sąsiedztwa TPN Resort, stawia sobie jako jeden z najważniejszych celów swojej działalności. Dla resortu ekologia to coś więcej niż puste hasła. W obiekcie tak dużym jak „Nosalowy” wynika to nie tylko z kwestii ochrony środowiska, ale również ekonomii skali.

Promocja postaw przyjaznych środowisku to nie tylko energooszczędne żarówki led i perlatory założone na kranach czy słuchawkach prysznicowych, ale również gastronomia. W trosce o zdrowie, dania, które przyrządzane są w hotelowej kuchni przygotowywane są z produktów pochodzących ze starannie wyselekcjonowanych lokalnych upraw i dostawców a w menu opierają się w znacznej mierze o sezonowo dostępne produkty. W kuchni stosuje się jajka pochodzące od kur z chowu ściółkowego, tzw. dwójki; pstrągi będące min. specjalnością Restauracji Regionalnej podchodzą z lokalnych hodowli, a regionalne sery dostarcza góralska rodzinna firma. Plastikowe rurki czy talerze zostały wyeliminowane w trosce o środowisko.

Resort Nosalowy Dwór jako marka chce być kojarzona z filozofią zero waste i ochroną przyrody. Bezpośrednie sąsiedztwo Tatrzańskiego Parku Narodowego i położenie w jednym z najpiękniejszych miast Polski zobowiązuje. Dlatego hotel konsekwentnie przystępuje do akcji społecznych, które za główny cel mają ratowanie naszej planety małymi krokami i podniesienie świadomości gości.

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie RH2019banner.png

Już teraz możemy kupić kawę, którą barman przygotuje w naszym własnym, ulubionym kubku i poprosić o wodę z kranu, której jakość jest jedną z najlepszych w kraju. Na wycieczkę mamy okazję pojechać rowerem lub pojazdem elektrycznym z wypożyczalni znajdującej się w resorcie. Elektryczny silnik możemy doładować w stacji znajdującej się na terenie resortu.

Mając na uwadze dbałość o naturę i korzyści dla środowiska hotel stara się przypominać o zaletach proekologicznych postaw prosząc swoich Gości już na powitanie, o rozważne korzystanie z prądu i wody oraz zamieszczając politykę ekologiczną Resortu w punktach informacyjnych, na stronie internetowej oraz w telewizji hotelowej. Informacje o korzyściach płynących z racjonalnego wykorzystania wody czy ograniczania ilości prania (ograniczającego ilość szkodliwych detergentów) znajdują się we wszystkich pokojach. W samym funkcjonowaniu obiektu wprowadzono liczne eko rozwiązania: czujki czasowe na klatkach schodowych i korytarzach, kontaktrony powodujące wyłączenie klimatyzacji w chwili otwarcia okna, zorganizowany odbiór odpadów selektywnych, ogrzewanie gazowe i odzyskiwanie ciepła z wentylacji w systemie basenowym.

W najnowszym obiekcie Grupy Nosalowy – pięciogwiazdkowym hotelu Nosalowy Park, którego otwarcie planowane jest zimą 2019/2020 pojawią się kolejne przykłady ekologicznych rozwiązań, jak chociażby ogrzewanie geotermalne.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.07.2019
Aktualizacja: 12.07.2019