NYX Hotel Warsaw łamie stereotypy dotyczące uniformów

Udostępnij artykuł
Z reguły w branżach usługowych osoby mające bezpośredni kontakt z klientem obowiązują restrykcyjne zasady pracy. Ściśle określone wytyczne dotyczą m.in. ubioru, makijażu czy fryzury. NYX Hotel Warsaw postanowił przełamać stereotyp eleganckiego ale sztywnego uniformu w branży hotelarskiej. Dyrekcja hotelu już teraz zauważa wiele korzyści płynących z wygody zapewnionej pracownikom.
Elegancja kosztem wygody

Powszechnie używane słowo „uniform” pochodzi od łac. Uniformis tłumaczonego jako jednorodny, jednokształtny. Dlatego pracownicze uniformy z założenia powinny więc być jednolite, a wygląd w pracy nie pozostawiać miejsca na indywidualizm. Konieczność noszenia oficjalnego uniformu jest ciągle standardem w wielu branżach, m.in. hotelarstwie. Z perfekcyjnie dopasowanym galowym outfitem niekoniecznie idzie w parze również swoboda i wygoda dla noszącego. Przywiązanie do tradycyjnego ubioru, wysokich obcasów i lakierków nie uwzględnia fizycznego i emocjonalnego komfortu pracy zespołu hotelowego. Pracownicy obsługi technicznej oraz housekeeping średnio w ciągu jednej zmiany robią od 20 tys. do 25 tys. kroków. Trochę mniej, bo od 15 tys. do 20 tys. kroków przechodzą barmani oraz kelnerzy. Ograniczający ruchy i mało komfortowy podczas całego dnia pracy galowy strój, nie ułatwia wykonywania obowiązków. Z myślą o wygodzie, odrębności i indywidualizmie stylów każdej osoby, a także koncepcji całej marki, w NYX Hotel Warsaw postanowiono wprowadzić całkowicie nowe standardy uniformów.

NYX Hotel Warsaw zamienia obcasy na sneakersy

Będąc na bieżąco z trendami , hotel zdecydował się zmienić konserwatywne podejście do wyglądu pracownika. Zachowując schludność ubioru i reprezentacyjny wygląd, zrezygnowano ze zbyt restrykcyjnych wymogów. Obsługa NYX Hotel Warsaw może wybrać do pracy ulubione i najwygodniejsze sneakersy czy trampki ze swojej szafy. Kolorowe skarpetki z postaciami z komiksów, zwierzętami czy paletą jaskrawych kolorów są również mile widziane. Obcisłe ołówkowe spódnice i garniturowe spodnie zostały zamienione na luźniejsze wysokiej jakości jeansy. Taka odmiana z jednej strony zapewnia całemu zespołowi fizycznie większy komfort pracy, a z drugiej pozwala na wprowadzenie akcentów własnego stylu, w którym każdy czuje się sobą.

Goście też oczekują więcej luzu

Co ciekawe do tej niestandardowej zmiany entuzjastycznie podeszli goście hotelowi.

Za tę nową wizerunkową koncepcję otrzymaliśmy i ciągle otrzymujemy bardzo pozytywny feedback od naszych gości. Pracownicy w wygodniejszym ubiorze czują się komfortowo, są bardziej wyluzowani i widać, że zdecydowanie lepiej im się pracuje. To z kolei przekłada się na lepszą obsługę. Goście widząc zrelaksowany i pełen pozytywnej energii zespół, są bardziej zadowoleni z serwisu – komentuje Paulina Kołodziejczyk, General Manager NYX Hotel Warsaw.

Lifestylowa marka

Luźniejszy styl wpisuje się również w DNA marki. Hotele lifestylowe, takie jak NYX Hotel Warsaw, pozwalają gościom przeżyć coś unikalnego – poznać innych ludzi, lokalną kulturę, sztukę, wziąć udział w ciekawym wydarzeniu typu koncert czy występy komików. Przestrzenie wspólne są zaaranżowane tak, by goście nie zamykali się w swoich pokojach i apartamentach, ale mogli i chcieli spędzać czas poza nimi, wchodząc w interakcji z innymi ludźmi. Otwarty i wyluzowany zespół, w wygodnych i nowoczesnych uniformach, dopełnia lifestylowy charakter hotelu.

RYNEK HOTELARSKI W POLSCE – RAPORT 2021
>> KLIKNIJ, ABY ZAPOZNAĆ SIĘ Z PEŁNYM WYDANIEM <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 04.10.2021
Aktualizacja: 05.10.2021