Orco podwyższyło kapitał o 7,1 mln euro

Udostępnij artykuł

– Orco Property Group przeprowadziła private placement na rzecz Alandia Investissements, Neptune Invest i Lansdowne Capital o wartości 7,1 mln euro. Poszczególne podmioty objęły odpowiednio 20 tys., 400 tys. i 1 mln akcji – podała Orco w poniedziałkowym komunikacie. W ubiegłym tygodniu (8 kwietnia) spółka Orco informowała o emisji o wartości 6,1 mln euro dla AXA Investment Managers i Neptun Invest.
Skonsolidowane przychody spółki Orco Property Group wyniosły w 2009 r. 251,53 mln euro wobec 299,93 mln euro rok wcześniej. Przychody z rynku polskiego odnotowano na poziomie 20,12 mln euro (45,21 mln euro w 2008 r.). Spółka miała 250,56 mln euro skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w 2009 roku wobec 390,56 mln euro straty rok wcześniej. Strata operacyjna na poziomie grupy wyniosła 254,22 mln euro wobec 386,77 mln euro straty w 2008 r. 29 kwietnia 2010 roku odbędzie się walnego zgromadzenia akcjonariuszy spółki.
Jak już podawał portal Horecanet.pl, Orco ma ponad 411 mln euro długu. Cały czas toczą się rozmowy z inwestorem – funduszem Colony Capital. Jednakże dopóki wierzyciele spółki nie dojdą do porozumienia, fundusz nie przekaże zastrzyku gotówki (ma to zrobić poprzez objęcie 9,7 mln nowych akcji).
Orco Property Group z siedzibą w Luksemburgu jest inwestorem, deweloperem oraz asset managerem na środkowoeuropejskim rynku nieruchomości i hotelarstwa. W Polsce działają trzy hotele tej sieci: czterogwiazdkowy MaMaison Residence Diana i pięciogwiazdkowy Le Regina w Warszawie oraz czterogwiazdkowy ParkHotel Vienna w Białymstoku.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 12.04.2010
Aktualizacja: 12.04.2010