Orient Express po ponad 150 latach wraca. Dzięki współpracy Accor i Arsenale

Udostępnij artykuł
Historyczny i kultowy Orient Express jako ucieleśnienie marzeń Gerogesa Nagelmackersa wyruszył ponad 150 lat temu. Jednak dzięki współpracy Accor, z Arsenale S.p.A. ten sam pociąg wkrótce wróci na tory, oferując podróżnikom niezapomnianą podróż przez Włochy. Kolaboracja jest efektem luksusowego projektu turystyki kolejowej w ramach należącej do Accor marki Orient Express.

Pociągi Orient Express La Dolce Vita zaproszą na swój pokład pierwszych pasażerów w 2023 roku. Sześć składów wyruszy w kultowe trasy zlokalizowane w 14 regionach, przemierzając trzy międzynarodowe kierunki z Rzymu do Paryża, Stambułu i Splitu. Magiczny postój w Rzymie będzie miał miejsce w pierwszym Hotelu Orient Express, Minerva, który pierwszych gości przyjmie w 2024 roku.

Koncepcja nowych pociągów poza nawiązaniem do kultowych składów jest także ukłonem w stronę „La Dolce Vita”. Historycznego okresu lat 60. we Włoszech, który obfitował w splendor, radość życia i artystyczny zapał. Dzięki wsparciu Accor, oficjalnego partnera w zakresie oferty hotelowej, a także przy udziale Trenitalia i Fondazione FS Italiane, goście otrzymają możliwość odbycia podróży liczącej ponad 16 000 km. Orient Express La Dolce Vita zaoferuje nowy sposób zwiedzania. Przyjazną dla środowiska przygodę, podczas której poznaje się zapomniane trasy, odkrywa ukryte skarby, a także perły historycznej architektury.

Pociąg Orient Express La Dolce Vita został zaprojektowany przez Dimorestudio, światowej klasy studio projektowe. Łączy włoską sztukę życia i jej piękne tradycje z współczesnym duchem podróży. Wspaniały wystrój pociągu uatrakcyjni wszystkie 12 kabin Deluxe, 18 niezwykłych apartamentów, jeden apartament Honour Suite oraz restaurację. Wszystko stworzone z myślą o celebracji chwili, kunsztu, designu, a także kreatywności przełomu lat 60. i 70. XX wieku.

Przed odjazdem ze stacji Roma Termini pasażerowie zostaną przywitani bogatym wyborem przekąsek podawanych w eleganckiej przestrzeni. Za sprawą współpracy z renomowanymi szefami kuchni i sommelierami goście dostąpią zaszczytu zakosztowania pięciogwiazdkowej obsługi. Delektując się pięknem i doskonałością w stylu „Made in Italy” wyrażaną poprzez nagradzane włoskie wina, a także wykwintną kuchnię.

Paolo Barletta, CEO Arsenale S.p.A, wyjaśnia: To wielki zaszczyt i przywilej współpracować z Orient Express, jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie. Współpraca, jaką podjęliśmy stanowi nowy etap dla pociągów La Dolce Vita, będących symbolem zaufania i szacunku włoskiej turystyki. Zabierzemy pasażerów do wyjątkowych miejsc, w których przeżyją w pełni urokliwe chwile w stylu „Made in Italy”. Celem staje się bowiem sama podróż, a Włochy nigdy dotąd nie były tak urokliwe.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Sébastien Bazin, prezes i CEO Accor, dodaje: W Accor ponowne uruchomienie marki Orient Express dla pasjonatów i poszukujących wrażeń  podróżników to ogromny przywilej.Pociągi prezentują nową wizję luksusowych podróży, która wykracza poza naszą wyobraźnię. Połączenie sił z Arsenale Group otwiera nowe horyzonty z udziałem doskonałej harmonii nawiązującej do historycznego dziedzictwa i filozofii Orient Expressu.

Stephen Alden, CEO Raffles i Orient Express, Accor stwierdził: To ekscytujące móc przywrócić do życia ducha Orient Expressu pełnego wyrafinowania i niezależności. Oryginalna trasa pociągu była innowacyjna w połączeniu kultur Zachodu z Orientem, a historii z nowoczesnością. Podróżowanie jest naszą pasją i stylem życia, dlatego pragniemy ożywić ten historyczny świat oraz przywrócić budzącą ekscytację „podróż dokądkolwiek”. Na tle zapierających dech w piersiach panoram i wyjątkowej mieszanki kultur podróżnicy dzięki Orient Express La Dolce Vita doświadczą niezapomnianych wrażeń.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 10.12.2021
Aktualizacja: 10.12.2021