Orkla większościowym udziałowcem Da Grasso

Udostępnij artykuł

Największa w Polsce sieć pizzerii Da Grasso sfinalizowała proces pozyskania nowego, branżowego inwestora. Pierwotna umowa warunkowa została podpisana trzy miesiące temu; w tym czasie strony uzyskały niezbędne zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz dopracowały warunki i zasady przyszłej współpracy.

da grasso

Zgodnie z przyjętymi we wrześniu br. założeniami, Orkla obejmuje 74 proc. udziałów w firmie; założycielka sieci Karolina Rozwandowicz pozostanie nadal udziałowcem, a Magdalena Piróg dalej będzie pełniła funkcję prezesa zarządu. Da Grasso będzie kontynuować działalność pod obecną nazwą i brandem. Doradcą finansowym Da Grasso była Fidea Corporate Finance.

Cieszę się z zakończenia tego formalnego etapu połączenia naszych firm. Da Grasso staje się już oficjalnie członkiem wielkiej rodziny Orkla. Nasi franczyzobiorcy pozytywnie odebrali informacje o planowanym wzmocnieniu właścicielskim firmy. Razem, z wielką energią, myślimy o przyszłości i szansach, które przed nami stoją – powiedziała Karolina Rozwandowicz, założycielka oraz dotychczasowy większościowy udziałowiec firmy.

Da Grasso to największa polska sieć pizzerii, która powstała ponad 25 lat temu. Obecnie obejmuje ona ok. 190 lokali franczyzowych.

Założona 368 lat temu Orkla jest wiodącym norweskim dostawcą markowych dóbr konsumpcyjnych dla sektora spożywczego, out-of-home, specjalistycznego handlu detalicznego i piekarni. Od 2018 roku Orkla jest głównym konsolidatorem na rynku sieci pizzerii w Europie. Do tej pory zainwestowała w lokale w Finlandii, w krajach Beneluksu i w Niemczech. Po sfinalizowaniu transakcji Orkla zarządza 860 pizzeriami w Europie.

Wraz z zarządem Da Grasso oraz ich ambitnymi franczyzobiorcami chcemy kontynuować dynamiczny rozwój firmy. Połączymy nasze narzędzia, wiedzę i doświadczenie, co pozwoli nam na dalsze umocnienie marki w Polsce. To ważny dzień dla Orkli i spółki Pizza Out of Home. Realizacja naszej strategii na europejskim rynku franczyzy pizzy przebiega zgodnie z planem, a dzięki Da Grasso, naszemu nowemu partnerowi w Polsce, nasza pozycja jest teraz silniejsza – powiedział Tommi Tervanen, CEO Orkla Pizza Out of Home.

Jesteśmy gotowi na kolejny etap rozwoju naszej sieci. Przed Da Grasso nowe, ciekawe wyzwania, do których firma jest bardzo dobrze przygotowana – zarówno dzięki grupie sprawdzonych Partnerów, przede wszystkim naszych franczyzobiorców, ale i dzięki obecności stabilnego inwestora branżowego, jakim jest Orkla” powiedziała Magdalena Piróg, prezes zarządu spółki.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 15.12.2022
Aktualizacja: 16.12.2022