Polska i krajowe hotele spełnią wymagania UEFA

Udostępnij artykuł

– Warto jednak zaznaczyć, że kryteria te zostały obniżone, w wyniku czego zaakceptowano hotele o standardzie trzech gwiazdek oraz hotele zlokalizowane w odległości do 2 godzin jazdy autokarem od stadionu i portu lotniczego. Nie powinno być także problemów z zakwaterowaniem drużyn piłkarskich. Spośród 50 zgłoszonych centrów pobytowych w maju bieżącego roku zostanie wybranych 16. Wszystkie zgłoszone obiekty spełniają wymogi dotyczące standardu świadczonych usług oraz lokalizacji, tj. odległości od portu lotniczego i boisk treningowych. Kryterium dodatkowej selekcji będzie stan zaawansowania inwestycji i prawdopodobieństwo jej ukończenia. Największy problem stanowi natomiast zakwaterowanie kibiców Euro 2012. Organizatorzy przewidują, że podczas Mistrzostw Polskę i Ukrainę odwiedzą około 2 miliony fanów piłki nożnej, z czego połowa skorzysta z oferowanej bazy noclegowej. Analizując jej stan w miastach – gospodarzach Euro, jak i w ich sąsiedztwie, należy stwierdzić, że podaż miejsc noclegowych nie zaspokoi popytu ze strony tak dużej liczby gości – napisano w raporcie Cushman&Wakefield Wiosna 2010.
– Organizacja Euro 2012 napotkała na trudności związane ze światowym kryzysem finansowym, który spowodował wstrzymanie wielu inwestycji hotelowych w Polsce i na Ukrainie. Mimo obserwowanej obecnie poprawy koniunktury gospodarczej, banki nadal ostrożnie podejmują decyzje o finansowaniu inwestycji hotelowych, co skutkuje przesunięciem planowanych projektów na kolejne lata lub całkowitą rezygnacją z ich realizacji. W efekcie możemy się spodziewać ukończenia jedynie części inwestycji, planowanych na okres: 2011 r./I poł. 2012 – tłumaczą analitycy C&W.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 07.04.2010
Aktualizacja: 07.04.2010